قانون‌مداری در بحث ساخت‌وساز در شهرها نهادینه شود
کد خبر: 3754866
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳

قانون‌مداری در بحث ساخت‌وساز در شهرها نهادینه شود

گروه اجتماعی - معاون منابع انسانی دادگستری لرستان با بیان اینکه باید در ساخت و سازهای شهری، به حقوق معلولان توجه شود، اظهارکرد: خدمات شهری متناسب با نیاز معلولان نیست و می‌طلبد قانون‌مداری در بحث ساخت‌وساز در شهرهای ما باید نهادینه شود،

خدمات شهری متناسب با نیاز معلولان نیست

به گزارش ایکنا از لرستان، رحیم عزیزی، معاون منابع انسانی دادگستری لرستان چهارشنبه، 18 مهر در جلسه هم‌اندیشی فرمانداران و شهر‌داران با دادگستری که با حضور معاون عمرانی استاندار لرستان، فرمانداران و شهرداران استان برگزار شد، ضمن اشاره به عدم توجه به خدمات شهری برای معلولین، گفت: متاسفانه به مسأله معلولین در امر معبرسازی و ساده‌سازی عبور و مرور آن‌ها توجه نمی‌شود.
وی با ذکر این مطلب که قانون‌مداری در بحث ساخت‌وساز در شهرهای ما باید نهادینه شود، اضافه کرد: می‌بایست تمام موازین شهر‌سازی در ساخت‌وسازها باید رعایت شود.
عزیزی با اشاره به این مطلب که متاسفانه در برخی موارد پلیس ساختمان با متخلفین به‌موقع برخورد نمی‌کند، گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز یک‌شبه انجام نمی‌شود که نتوان جلوی آن‌ها را گرفت و در موارد تخلف پلیس ساختمان باید به موقع و قاطع وارد عمل شود.
معاون منابع انسانی دادگستری لرستان به عدم شاخص واحد در تعیین ضرایب تخلف در شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها با کمک دادگستری باید با تخلف شهروندان در ساخت‌وساز معابر و عدم توجه به حقوق سایر شهروندان و همچنین ساخت‌وسازهای غیر‌مجاز و خطرناک با قاطعیت و بدون اغماز وارد عمل شود.
وی با اشاره به خطرناک بودن بعضی آرا که مجوزی برای ثبت مالکیت بعضی افراد سودجو در حقوق عمومی است، ادامه داد: اعضای کمیسیون ماده صد قانون شهرداری‌ها باید به جدیت نسبت به صدور رای به تخریب در مواردی که ساخت‌وساز به حقوق عمومی تجاوز کرده است، اقدام نمایند.

انتهای پیام

captcha