فعالیت بیش از 90 کانون فرهنگی در روستاهای سمنان
کد خبر: 3754879
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۰

فعالیت بیش از 90 کانون فرهنگی در روستاهای سمنان

گروه اجتماعی- مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان، بابیان اینکه ۹۳ کانون فرهنگی در روستاهای استان سمنان فعالیت می کنند، گفت: به منظور فقرزدایی تلاش شد تا برنامه‌های فرهنگی در مناطق کم برخوردار استان نیز اجرا و از تمرکز بر مراکز شهرها جلوگیری شود.

فعالیت بیش از 90 کانون فرهنگی در روستاهای سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان،مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان عصر روز گذشته 18 مهر در نشستی با مدیران کانون مساجد بیارجمند از فعالیت  ۹۳ کانون فرهنگی در روستاهای استان سمنان خبر داد و گفت: به منظور فقرزدایی تلاش شد تا برنامه‌های فرهنگی در مناطق کم برخوردار استان نیز اجرا و از تمرکز بر مراکز شهرها جلوگیری شود تا طرح‌های مختلفی از جمله خانواده و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با مواد مخدر، آموزش والدین و سبک زندگی اسلامی، پیوند مدرسه، مسجد، خانواده در این کانون‌ها دنبال می‌شود.

حدادیان با اشاره به اینکه شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه ایجاب می کند تا مساجد به عنوان کانون تربیت دینی و فرهنگی مورد توجه و استفاده مطلوب قرار گیرد یاداور شد: ضروری است محتویات مساجد به روز شود تا فلسفه تعلیم و تربیت با عزم ملی و مدیریت جهادی دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه رسالت مهم کانونهای مساجد کادر سازی و نیروسازی ذیل گفتمان انقلاب اسلامی است ادامه داد: کانون ها در زمینه های مختلف آموزش، پژوهش، حجاب و عفاف، نماز، ولایت، قرآن، مهدویت، سلامت، کتابخانه و آی تی و ... فعالیت دارند.

 حدادیان مهمترین اهداف راه اندازی کانونهای مساجد را  تشویق، ترغیب، شناسایی جوانان و نوجوانان، حمایت وی‍ژه از فعالان قرآنی، برگزاری آیین های مختلف در مناسبت های ملی و مذهبی و همچنین واگذاری تجهیزات برای استفاده اعضا این کانون ها برشمرد و افزود: پرداخت سرانه کانون‌های مساجد منوط به ثبت نام در سامانه سجا است

متذکر شد: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سال جاری پرداخت سرانه مساجد، حمایت از کانون ها، صدور کارت عضویت از طریق پورتال جامع اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، سجا انجام شده و منحصر به کانون‌هایی است که در سامانه ثبت نام کرده و گزارشات و برنامه‌های کانون خود را در این سامانه بارگذاری می‌کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان افزود: سامانه سجا، سامانه جامع آمار و اطلاعات مساجد با هدف ساماندهی کانون‌های مساجد راه اندازی شده  است.

انتهای پیام

captcha