کتاب روزنامه عاشورا، رونمایی از چهره ماندگار اصحاب امام حسین (ع) است
کد خبر: 3754956
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

کتاب روزنامه عاشورا، رونمایی از چهره ماندگار اصحاب امام حسین (ع) است

گروه معارف _ حجت‌الاسلام مهدوی راد گفت: کتاب روزنامه عاشورا، از شخصیت اصحاب امام حسین (ع) به عنوان چهره های ماندگار، رونمایی کرده است.

آیین رونمایی از کتاب روزنامه عاشورابه گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام مهدوی راد، امروز پنجشنبه 19 مهرماه در آیین رونمایی از کتاب «روزنامه عاشورا» نوشته آيت الله نجفی که در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: این کتاب با عنوان لطیف «روزنامه عاشورا»، به بررسی وقایع و حوادث روز عاشورا پرداخته و موضوعی را پیگیری کرده که در محافل علمی ما مغفول واقع شده است.
وی با بیان اینکه این کتاب از اصحاب امام حسین (ع) چهره نمایی کرده است، ادامه داد: اکنون در محافل علمی و مذهبی ما اگر از صحابه امام حسین (ع) یاد می‌شود، بیشتر به این خاطر است که جلسه به حزن آمیخته شود. اما در این کتاب گزارش و تفسیر دقیقی از ابعاد مختلف سیره و زندگی اصحاب امام (ع) آمده است.
دبیر جایزه کتاب سال ایران بیان کرد: نثر مترجم کتاب نیز نثری بسیار روان، دقیق، آمیخته به واژگان نو و کهن تمدن فارسی و در حقیقت نثری بیهقی وار است، به طوری که نکته بینی‌ها و واژه‌سازی‌های زیادی در این متن وجود دارد.
مهدوی راد خاطرنشان کرد: جوهره امامت و ولایت، از اصحاب امام حسین (ع) انسان‌هایی به یاد ماندنی ساخته است. یکی از مولفه‌های شخصیتی این افراد به بازی گرفتن مرگ بود. آنان با هوشیاری و نیک‌اندیشی این مسیر را انتخاب کردند. آنها به ولایت امام و به مرکزیتی متصل شدند که هرکس در آن مرکزیت قرار گرفت، به طور کلی زیر و رو شد. قرآن در تمام جان این افراد متجلی شده بود.
این استاد حوزه علمیه قم گفت: عظمت کتاب روزنامه عاشورا این است که توانسته این فضای فراموش شده در عاشورا را دوباره زنده کند. مثلا بخشی از کتاب به این می‌پردازد که برای حر چه اتفاقی افتاد؟ یعنی حر روز عاشورا با حر روز تاسوعا چه تفاوتی داشت؟ تفاوت او در تغییر رهبرش بود و این داستان به ما نشان می‌دهد که رهبر و بینش او تا چه اندازه می‌تواند انسان را تغییر دهد.
مهدوی‌راد با اشاره به اینکه بزرگترین نکته عاشورا این بود که اصحاب امام حسین (ع) با عاشورا متصل شده بودند، تصریح کرد: کتاب روزنامه عاشورا به خوبی شرح حال افراد و این روز را به تصویر کشیده است . انشاءالله که نوشتن چنین کتاب‌هایی ادامه داشته باشد و این تحقیقات پایدار بماند، چراکه ما امروزه به شدت به شناخت درست و دور از تحریف و جهل نیازمندیم.
انتهای پیام

captcha