حرکت در مسیر سنت الهی و اعتقاد به مردم راه غلبه بر مشکلات اقتصادی است
کد خبر: 3754971
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
قالیباف:

حرکت در مسیر سنت الهی و اعتقاد به مردم راه غلبه بر مشکلات اقتصادی است

گروه سیاست و اقتصاد_ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه امروز اگر بار دیگر در مسیر سنت‌های الهی حرکت کرده به مردم اعتقاد داشته باشیم در حوزه اقتصادی نیز پیروز می‌شویم، گفت: همان طور که امام(ره) به ما اعتماد کردند ما نیز امروز باید به جوانان اعتماد کنیم که در عرصه‌های نبرد جدید بهتر از ما می‌توانند کار کنند.

 قدرت‌های ظالم اقتدار ما را در مذاکره به دلیل جانفشانی مردان ایثار پذیرفتند

به گزارش ایکنا از همدان، محمدباقر قالیباف؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پنج شنبه ۱۹ مهر در بیست و پنجمین مجمع فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت به یاد سردار رشید اسلام شهید همدانی در استان همدان، با بیان اینکه یکی از افتخارات و بی‌شک یکی از روزهای به یادماندنی عمر من امروز است که در جمع شما پیشکسوتان جهاد و شهادت و رزمندگان دلیر خطه شهید پرور همدان هستم، اظهار کرد: از همه می‌خواهم که در حق یکدیگر دعا کنیم تا عاقبت‌به‌خیر شده و در قیامت شرمنده شهدا نشویم.

وی با بیان اینکه پس از سال‌ها توانستم هم‌رزمان همدانی خود را ملاقات کنم، افزود: برخود تکلیف می‌دانم در این فضاها بخشی از غیرت، شجاعت، ولایتمداری، مدیریت، از خودگذشتگی و آن چیزی که در هویت و شخصیت هر صالح مصلحی همچون شماست بیان کنم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای همدان به ویژه شهید همدانی ادامه داد: آنچه سبب عزت مسلمین در دنیا و احیای مجدد فرهنگ اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) شده است دوران رشادت‌ها و مبارزات شما پیشکسوتان و رزمندگان مجاهدین راه خداست.

قالیباف بیان کرد: اگر امروز ما در عرصه‎های مختلف این افتخارات را داریم مدیون فرهنگ ایثار و شهادت است هر چند در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی داریم اما در حوزه امنیت و اقتدار دفاعی و توان نظامی از بعد هنر جنگ و طراحی سرمایه عظیمی در کشور وجود دارد و ایران اسلامی در شمار پنج کشور نخست در این حوزه است.

وی موفقیت و افتخارآفرینی در حوزه موشک و سکوی پرتاب ماهواره، پهپاد، جنگ الکترونیک و هوا و فضا را مدیون روحیه جهاد و شهادت دانست و افزود: امروز در عرصه صنعت نظامی که پیچیده‌ترین صنعت جهان است ایران در زمره 10 کشور صنعتی این حوزه قرار دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما به شوخی می‌گوییم کشوری که توانسته ماهواره، موشک، سکوی پرتاب موشک را بسازد و در عرصه جنگ الکترونیک، هوافضا و دیگر عرصه‌ها اقدامات مهمی انجام دهد اما در عرصه ماشین‌سازی پراید تولید می‌کند، تصریح کرد: علت موفقیت ما در عرصه نظامی وجود سرمایه‌های عظیمی همچون شماست.

پیشکسوتان جهاد از تباری هستند که به سنت‌های الهی ایمان دارند

قالیباف با بیان اینکه رزمندگان معتقد به یاد دارند چگونه از آن سختی به اوج اقتدار رسیدیم و امروز وعده خود را در اربعین کربلا می‌گذاریم و نصرت با یاران خداست، عنوان کرد: رزمندگان دست‌پرورده فرهنگی هستند که اعتقاد دارند قدرت خدا از همه چیز بالاتر است به همین علت در برابر هیچ قدرتی جز خداوند متعال سر تعظیم فرود نمی‌آورند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت افرادی هستند که وقتی دشمن در اعماق کشور ما بود با ایمان خود در جبهه‌ها جنگیدند درحالی‌که برخی در خفا و روشنی این حرف امام راحل را تمسخر می‌کردند، گفت:از همان زمان آغاز جنگ برخی می‌گفتند ما نمی‌توانیم در برابر صدام مقاومت کنیم و یا می‌گفتند برای ایستادگی در برابر چنین دشمنی باید سه برابر آن‌ها امکانات داشته باشیم درحالی‌که ما یک‌پنجم از این امکانات را هم نداشتیم.

قالیباف خطاب به رزمندگان با بیان اینکه حتما به یاد می آورید گاهی حجم آتش دشمن به حدی می‌رسید که از خدا می‌خواستیم تا به ما فرصتی دهد تا بتوانیم پیکرهای شهدا را جمع کنیم، افزود:وقتی امام(ره) می‌فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، رزمندگان به یقین باور داشتند وعده امام محقق می‌شود که شد هرچند برخی افراد نادان همان زمان این وعده را تمسخر می‌کردند.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان از تباری هستند که به سنت‌های الهی ایمان دارند، اضافه کرد: امروز جهان اسلام یکپارچه در مقابله با اسرائیل وحدت رویه دارد و نیروهای مقاومت بیخ گوش اسرائیل هستند.

قدرت ایثار و شهادت؛ قدرت آمریکا را در منطقه کف روی آب کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این قدرت دیپلماسی نیست که گروه۵+۱ را پای میز مذاکره نشاند، گفت: به خاطر قدرت ایثار و شهادت این اتفاق افتاد و قدرت آمریکا در منطقه را کف روی آب کرد.

قالیباف بیان کرد: قدرت‌های ظالم در موضع قدرت هرگز حاضر به مذاکره و مصالحه نیستند و اگر اقتدار ما را پذیرفته‌اند در نتیجه جانفشانی مردان عرصه ایثار و شهادت است.

وی با بیان اینکه امروز اگر بار دیگر در مسیر سنت‌های الهی حرکت کرده به مردم اعتقاد داشته باشیم در حوزه اقتصادی نیز پیروز می‌شویم، گفت: همان طور که امام(ره) به ما اعتماد کردند ما نیز امروز باید به جوانان اعتماد کنیم که در عرصه‌های نبرد جدید بهتر از ما می‌توانند کار کنند.

قالیباف با بیان اینکه اگر همان روحیه دفاع مقدس را داشته باشیم و همه چیز را خالصانه در طبق اخلاص بگذاریم خداوند بار دیگر سنت‌های خوب خود را بر ما جاری می‌کند، گفت: همان مردانی که پشت خاکریز نشکستند ممکن است در برابر زن و فرزند خود شرمنده شوند ما این را می‌دانیم اما الگوهایی مانند شهید همدانی را پیش رو داریم که به ما یادآور می‌شود فراز و نشیب‌ها می‌گذرد و خداوند خود رزاق است.

انتهای پیام

 

captcha