تأثیرات قرآن در جامعه پزشکی/ ظرفیت‌های مغفول‎مانده وزارت بهداشت
کد خبر: 3755053
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
مهدی بحرالعلوم تصریح کرد:

تأثیرات قرآن در جامعه پزشکی/ ظرفیت‌های مغفول‎مانده وزارت بهداشت

گروه سلامت ــ رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، در دومین آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان علوم پزشکی بر تغییر رفتار جامعه پزشکی از طریق فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد.

قرآن موجب تغییر رفتار و ارتقای فرهنگ در جامعه پزشکی می‌شودبه گزارش خبرنگار ایکنا، دومین آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت، شب گذشته با تقدیر از برگزیدگان بخش‌های کتبی و پژوهی برگزار شد.

در این مراسم که با نصب پرچم متبرک به بارگاه حرم امیر‌المؤمنین علی(ع) در محل سالن همایش برگزار شد، مهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، ضمن تقدیر از شرکت کنندگان در بیست و سومین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت بیان کرد: طی این چند دوره از جشنواره قرآن و عترت شرکت‎کنندگان حاضر در آن به لحاظ کمی افزایش پیدا کرده است و این نشان از استقبال مجموعه‌های علوم پزشکی از برنامه‌های قرآنی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشگاهی به میزبانی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم این فعالیت‌های قرآنی موجب ارتقای فرهنگ به لحاظ کمی و کیفی جامعه پزشکی شود.

بحرالعلوم با اشاره به برگزاری بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی گیلان، گفت: بیش از هزار نفر از فعالان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای برگزاری مرحله پایانی این جشنواره در گیلان حضور پیدا کرده و این امر فرصت مناسبی برای انتقال اطلاعات و کسب ایده‌های جدید در حوزه فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: این جشنواره نبض سالانه فعالیت‌های قرآنی وزارت بهداشت است که برگزاری آن لازم، اما کافی نیست. لذا مجموعه‌ای از فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و تبلیغی تعریف شده و امید داریم به انجام کیفی آن‌ها دست پیدا کنیم.

بحرالعلوم تأکید کرد: هدف از این جشنواره تغییر و ارتقای رفتار‌ها، گفتار‌ها و اعتقادات ماست و اگر به این مهم دست پیدا نکنیم تنها به یک فعالیت تبلیغی و کلیشه‌ای اکتفا کرده‌ایم که مد نظر ما نیست.

وی تأکید کرد: در آینده انتظار داریم که فعالیت قرآنی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور رشد بیشتری داشته باشد و در حال حاضر هم در وزارت بهداشت فعالیت‌های قرآنی رشد بسیار خوب و قابل قبولی دارد.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، تأکید کرد: ظرفیت‌های مغفولی در وزارت بهداشت وجود دارد که اگر به آن توجه شود، جایگاه وزارت بهداشت در امر فعالیت‌های قرآنی از آنچه امروز هست بیشتر می‌شود.

بحرالعلوم در ادامه از تغییر آیین‌نامه جشنواره قرآن و عترت این وزارتخانه خبر داد و گفت: این آیین‌نامه با مشارکت فعالان قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی تدوین و در این جشنواره فرم‌هایی برای این موضوع اختصاص داده شده و امیدواریم که با نظرخواهی بتوانیم آیین‌نامه جدید را تدوین کنیم.

به گزارش ایکنا، در بخش دیگری از این مراسم از ۲۹ برگزیده مسابقات بخش پژوهشی جشنواره قران و عترت در رشته‌های مقاله‌نویسی، تألیف کتاب، نقد کتاب و تلخیص و ۸۳ برگزیده بخش کتبی (معارفی)، ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام، پرسمان قرآنی، سبک زندگی اسلامی و ایران در سه رده اساتید، کارکنان و دانشجویان برگزار شد که در نهایت از نفرات نخست تا سوم تقدیر شد.

از نکات حاشیه‌ای این مراسم حضور برجسته فعالان قرآنی روشندل در سالن همایش و همچنین تلاوت سیدحامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشور، بود.

در روز سوم این جشنواره که جمعه ۲۰ مهرماه پیگیری می‌شود، کارگاه‌های قرآن و سلامت و مرحله پایانی بخش آوایی در هر دو گروه زنان و مردان انجام می‌شود.
انتهای پیام
captcha