برپایی موکب‌های ویژه معلولان در داخل و خارج مرزهای ایران طی اربعین
کد خبر: 3755056
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵
نحوی نژاد خبر داد:

برپایی موکب‌های ویژه معلولان در داخل و خارج مرزهای ایران طی اربعین

گروه جامعه ــ معاون توانبخشی بهزیستی کشور اعلام کرد: امسال در داخل و خارج مرزهای ایران در مسیر اربعین موکب‌هایی ویژه ارائه خدمات به معلولان، جانبازان، افراد ناتوان و افراد مسن برپا می‌کنیم.

حسین نحوی‌نژاد، معاون توانبخشی بهزیستی کشور، در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ بر لزوم انجام اقداماتی مبنی بر اینکه همه مردم از جمله معلولان و جانبازان کشور بتوانند از فضاها و مراسم‌ دینی و معنوی استفاده کنند، تأکید کرد و گفت: باید در سطح شهر و سایر محل‌هایی که مناسب‌های مذهبی در آنجا انجام می‌شود مسئله تردد معلولان در نظر گرفته شود. 

وی از برپایی موکب‌هایی ویژه ارائه خدمات به معلولان در مراسم اربعین خبر داد و گفت: در مراسم اربعین نیز در استان‌های مرزی موکب‌هایی برپا می‌کنیم که به معلولان، جانبازان، افزاد ناتوان و افراد مسن ارائه خدمت کنیم. به عنوان مثلاً در صورتی که ویلچر یا وسایل کمک توانبخشی افراد خراب شود در این موکب‌ها این تجهیزات تعمیر و در اختیار فرد قرار داده می‌شود.

نحوی‌نژاد افزود: سه سال است که این اقدامات در داخل مرزهای ایران و مسیرهای منتهی به خروج از کشور انجام می‌شود و امسال تصمیم گرفتیم برای اولین بار این امکانات را به خارج از مرزها ببریم و خدماتمان را در داخل عراق هم به معلولان و جانبازان ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات برای معلولان و افراد دچار مشکل و ناتوان باید به نحوی باشد که آنان به صورت مستقل توان انجام کارهای خود را داشته باشند، گفت: از همه افرادی که در عزاداری امام حسین(ع) و برپایی موکب‌های اربعین فعال هستند خواسته می‌شود که در حین ارائه خدمات افراد دارای نیازهای خاص را مد نظر قرار دهند.

 انتهای پیام

captcha