برپایی بزرگترین نمایشگاه تولیدات زراعتی افغانستان در عربستان
کد خبر: 3755065
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

برپایی بزرگترین نمایشگاه تولیدات زراعتی افغانستان در عربستان

گروه بین‌الملل ــ رئیس جمهور افغانستان از برپایی بزرگترین نمایشگاه تولیدات زراعتی افغانستان در عربستان طی دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صنا» افغانستان؛‌ ارگ ریاست جمهوری گفته است که اشرف غنی، شب گذشته (۱۸ مهر) در مراسم اختتامیه کنفرانس «ملی ولسوالان» با ولسوالان (ولسوالی یکی از واحدهای تقسیمات کشوری افغانسان و معادل واحد شهرستان است) در ارگ دیدار کرد و با اعلام این خبر که در دو ماه آینده، بزرگترین نمایشگاه تولیدات زراعتی افغانستان در عربستان سعودی برپا می شود، گفت: پس از بررسی کمیسیون اصلاحات اداری، ولسوالانی که در حوزه خود عملکرد مناسبی داشته‌اند از امتیاز محروم نمی شوند و دستاوردهای آنان نادیده گرفته نمی‌شود.

وی از ارائه بودجه رقابتی به ولسوالی‌هایی که بهترین طرح در ایجاد کود خاص ارائه کنند خبر داد و افزود: نقش مردم در همکاری با دولت در حوزه فعالیت‌های انکشافی مهم است. همچنین لازم است که در ولسوالی‌ها سیستم اطلاع‌رسانی وجود داشته باشد تا مردم از وقوع حوادث طبیعی اطلاع پیدا کنند.

غنی بر لزوم تغییرات بنیادی در حوزه ولسوالی ها و فرماندهان پلیس تاکید کرد و گفت: باید اطلاع‌رسانی دقیقی درباره فعالیت فرماندهان پلیس و مدیران امنیت ملی ارائه شود. همچنین ولسوالان باید برای تقویت تولیدات داخلی و رشد اقتصادی، روندی برای خریداری تولیدات زراعتی در شهرها را ایجاد کنند.

وی اظهار کرد: مشروعیت نظام به ولسوالی‌ها ارتباط دارد. در ولسوالی‌های ناامن که سیستم قضایی فعال نیست، باید مشکلات از طریق جرگه‌های مشروع حل شود. صلح، بدون مشارکت مردم در سطح ولسوالی‌ها ایجاد نمی‌شود. از سویی باید سازمان‌های اداری در استان‌ها افزایش پیدا کند  و در صورت نیاز نیز استان جدید ایجاد می‌شود.

غنی به اداره سازمان‌های محلی تاکید کرد که طی سه ماه آینده، تدابیر برگزاری کنفرانس ملی سراسری ولسوالان را برگزار کند. وی برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان، شورای ولسوالی‌ها و ریاست جمهوری را حتمی خواند.

محمداشرف غنی، رئیس‌جمهور کنونی افغانستان است که در دو انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۸۸ و ۱۳۹۳ کاندیدا بود و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ به عنوان وزیر امور مالی افغانستان در دولت حامد کرزای فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام

captcha