آزادی کشیش آمریکایی در ازای لغو تحریم‌های ترکیه
کد خبر: 3755072
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

آزادی کشیش آمریکایی در ازای لغو تحریم‌های ترکیه

گروه بین‌الملل ــ مقام‌های آمریکایی از توافق واشنگتن و آنکارا برای آزادی اندرو برانسون، کشیش آمریکایی که در ترکیه زندانی است، خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری «صنا» افغانستان؛ به گفته مقام‌های آمریکایی، واشنگتن با آنکارا توافق کرده است که در ازای آزاد کردن اندرو برانسون، کشیش آمریکایی، تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه لغو شود. همچنین قرار است که اتهامات طرح ‌شده علیه برانسون به نحوی کاهش پیدا کند و دو سال بازداشتی که وی در ترکیه گذرانده است به عنوان دوران محکومیت وی در نظر گرفته شود یا اینکه باقی مانده دوران محکومیت وی در آمریکا سپری شود.

رجب طیب اردوغان و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا در جریان دیدار خود در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل به این توافق رسیدند. بر این اساس قرار شد که برانسون طی امروز(20 مهر) و یا در طول چند روز آینده آزاد شود.

مقام‌های آمریکایی اظهار کردند که درباره این توافق محتاطانه، خوش‌بین هستند؛ چرا که توافق قبلی طی تابستان گذشته بی‌نتیجه ماند و طرفین در اقداماتی نامناسب، اتهام‌هایی را به هم وارد کردند.

از سویی هیدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره چنین توافقی ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

یادآوری می‌شود، اندرو برانسون به دنبال کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به اتهام جاسوسی، تروریسم و ارتباط با شبکه فتح‌الله گولن، روحانی تبعیدی ترک مقیم آمریکا و گروه‌های شورشی کُرد، بازداشت شد که وی این اتهام‌ها را رد کرده است.

انتهای پیام

captcha