عمل به قرآن موجب اصلاح و آرامش در جامعه می‌شود
کد خبر: 3755084
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

عمل به قرآن موجب اصلاح و آرامش در جامعه می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- لطفی‌نیا قرآن را از ارکان اساسی فرهنگ اسلام و مردم ایران دانست و گفت: پرداختن به قرآن موجب اصلاح و آرامش در جامعه می‌شود.

پرداخت به قرآن موجب اصلاح و آرامش در جامعه می‌شود

به گزارش ایکنا از گیلان، محمود لطفی‌نیا، رئیس هیات داوران بیست‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور عصر روز گذشته، 19 مهر در جمع خبرنگاران قرآن را از ارکان اساسی فرهنگ اسلام و مردم ایران دانست و اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم "فعالیت‌های قرآنی، از فعالیت‌های راهبردی نظام جمهوری اسلامی است"، قطعا پرداختن به قرآن موجب اصلاح و آرامش در جامعه می‌شود.

وی با بیان این که همت نظام جمهوری اسلامی ایران بر آن است که فرهنگ قرآن رشد و توسعه یابد، افزود: جمهوری اسلامی به جوانان توجه ویژه دارد چون بی شک ارتباط آنها با قرآن در رفتار آنها بسیار مثمر ثمر خواهد بود و زمینه رشد معنوی آنها را فراهم می‌کند و بی شک برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب افزایش انس و الفت آنها با قرآن خواهد شد.

لطفی‌نیا با تاکید بر اینکه قرآن کتاب فطرت انسان‌ها است، گفت: در قرآن آمده است «اجابت کنید دعوت خدا و رسولش را تا شما را احیاء کند»، از این رو کار قرآن، زندگی بخشیدن است.

وی ادامه داد: همه ما به نحوی در زندگی خود نیازمند ارتباط با قرآن اعم از خواندن، فهمیدن و در مسیر قرآن بودن هستیم. از این رو در مسیر قرآن بودن، تجربه‌ای است که بزرگان دین به آن اصرار دارند.

رییس هیات داوران بیست‌وسومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد: اگر قرار است ما مسلمان و اهل ایمان باشیم در عمل و رفتار ما این موضوع باید آشکار و نمایان باشد، اسلام وصف است و اسم نیست. شخصیت ما، رفتار ما بیانگر اسلامی بودن و قرآنی بودن ما است.

انتهای پیام

captcha