لزوم خودکفایی اقتصاد درونی کشور
کد خبر: 3755106
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹

لزوم خودکفایی اقتصاد درونی کشور

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه ماکو با تاکید براینکه، ساخت درونی کشور باید مستحکم شود، بر لزوم خودکفایی اقتصاد درونی کشور تاکید کرد.

لزوم خودکفایی اقتصاد درونی کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی امام جمعه ماکو در بخشی از خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته ماکو گفت: تواضع بهترین وسیله برای رهایی از تکبر است.

وی تواضع و فروتنی را از دیدگاه ائمه اطهار نوعی عبادت ابراز کرد و افزود: ماحصل شیرینی عبادت و تواضع در رسیدن به منزلت و عزیزی بنده در بین مردم است.

امام جمعه ماکو با تاکید بر سخنان دکتر ظریف، وزیر امور خارجه طی حضور در مجلس شورای اسلامی، گفت: از جمله نکاتی که در مجلس مطرح شد، عدم ارائه تضمین در باب حل مشکلات کشور در صورت پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم بود که در صورت نپیوستن به این کنوانسیون، سوژه جدیدی به دست آمریکا در جهت ایجاد مشکلاتی عدیده‌ای داده‌خواهد شد.

خطیب نماز جمعه ماکو هدف دولت ایران را برای پیوستن به این کنوانسیون، کاهش فشارهای تحمیلی از سوی آمریکا عنوان کرد و گفت: مبنای فشارهای آمریکا بر کشور ما سیاسی است نه حقوقی.

امام جمعه ماکو با تاکید براینکه آمریکا با هر بهانه‌ای فشارهای خود را علیه مردم کشورمان روز به روز می‌افزاید، خاطرنشان کرد: موضوعات هسته‌ای، کنوانسیون بین‌المللی مقابله‌ با تأمین‌مالی تروریسم یا CFT، فعالیت‌های دفاعی کشور ایران از مهمترین سوژه‌های بروز آمریکا در تحمیل تحریم‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه تجربه نشان داده که دشمنی آمریکا با ایران حقوقی نیست، افزود: هیچگاه آمریکا صلاح ایران را نخواسته و همواره سرکوبی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اسلام ناب محمدی را هدف واحد خود قرار داده‌است.

وی با تاکید براینکه، ساخت درونی کشور باید مستحکم شود، بر لزوم خودکفایی اقتصاد درونی کشور تاکید کرد و ادامه داد: دشمن زمانی از دست ما راضی می‌شود که ما تابع محض شویم و مثال این خواسته، خوش خدمتی عربستان به آمریکا است.

وی تاکید کرد: پیام "هیهات من الذله" امام‌حسین(ع) در کربلا باید از سوی مسئولین پیگیری شود.

خطیب نماز جمعه ماکو نقشه شورای نگهبان را در این برهه از زمان در کشورمان کلیدی و حساس یاد کرد و افزود: وظیفه ما در جامعه ایجاد آرامش در مملکت است تا در سایه این آرامش، شورای نگهبان تحت تاثیر جو عمومی قرار نگیرد که ماحصل آن تامین منافع کشور و ملت باشد.

انتهای پیام

captcha