پیاده‌روی اربعین، نمایش وحدت مسلمانان است
کد خبر: 3755123
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

پیاده‌روی اربعین، نمایش وحدت مسلمانان است

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: زائران در پیاده‌روی اربعین باید ضمن حفظ شأن جمهوری اسلامی به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و رفتار وحدت‌بخش مسلمانان را به نمایش بگذارند.

پیاده‌روی اربعین، نمایش وحدت مسلمانان استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان اظهار کرد: ماه صفر ماه اندوه و حزن است و یادآور ورود اهل‌بیت (ع) و اسرای کربلا به مرکز قدرت، ثروت و تصمیم‌گیری در مجلس یزید است.
وی با اشاره به اینکه حاکمان زمان، باورهای منفی نسبت به اهل‌بیت (ع) در جامعه را رواج داده بودند، تصریح کرد: خطبه کوبنده بانوی کربلا حضرت زینب (س) در مجلس یزید، سخنرانی امام سجاد (ع) در اجتماع بزرگ امویان و شهادت مظلومانه سه ساله این خاندان، عمق دشمنی یزید و پیروانش با اهل‌بیت (ع) را آشکار کرد.
خطیب نمازجمعه زنجان استاندارد را نشانه اعتماد به کالا و تولیدات دانست و گفت: وقتی علامت استاندارد روی محصولی باشد، یعنی حقوق مصرف‌کننده در آن رعایت شده است و امنیت استفاده از ان را تضمین می‌کند.
وی با یادآوری اینکه ۲۱ مهرماه مصادف با شهادت پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی است، گفت: امام راحل تعبیر زیبایی از ایشان داشتند که سعادتمند کسی است که عمری را در خدمت اسلام و مسلمانان بگذراند و در نهایت با سرافرازی به خیل شهدا و دیدار معبود بشتابد.
آیت‌الله خاتمی در مورد روز نابینایان و روشندلان، بیان کرد: در درجه نخست باید شکر نعمت‌های الهی باشیم و سپس احترام و تکریم به روشندلان را فراموش نکنیم؛ چرا که خداوند اگر به حکمت بیندد دری، ز رحمت گشاید در دیگری.
وی به ۲۵ مهرماه روز بزرگداشت سلمان فارسی اشاره و بیان کرد: سلمان فارسی یک ایرانی است که توانست خود را در مسیر بندگی آن‌چنان تربیت کند و به مقام اهلیت دست یابد تا پیامبر اکرم (ص) وی را سلمان محمدی خطاب کند.
امام جمعه زنجان با اشاره به ۲۶ مهرماه، روز تربیت‌بدنی یادآور شد: امام راحل تحصیل، تذهیب و ورزش را مورد تاکید قرار دادند و آحاد جامعه باید ورزش به‌ویژه ورزش همگانی را مورد توجه قرار دهند که البته در سال‌های اخیر شاهد توسعه پیاده‌روی خانوادگی هستیم.
آیت‌الله خاتمی به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حل مشکلات کشور کار جهادی لازم دارد، اشاره کرد و افزود: مشکل گرانی، کاهش قدرت خرید مردم، تحت تاثیر قرار گرفتن امرار معاش مردم به‌ویژه طبقات ضعیف نیاز به بهبود برخی امور در حوزه مشکلات نظام بانکی، تقدینگی، اشتغال، تورم و فرآیند بودجه‌ریزی دارد.
وی با اشاره به اینکه آمریکا اکنون دیگر ابرقدرت مطلق دنیا نیست، تصریح کرد: با عزم و اراده مسئولان و ظرفیت بی‌بدیل جوانان و نخبگان توانمند ایران، می‌توان بر مشکلات فائق آمد.
امام جمعه زنجان در مورد پیاده‌روی بزرگ اربعین، خاطرنشان کرد: حضور موکب‌ها برای کمک به عراقی‌ها است و زائران باید ضمن حفظ شأن جمهوری اسلامی به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و رفتار وحدت‌بخش مسلمانان را به نمایش بگذارند.
انتهای پیام
captcha