وزارت نیرو از خطرات آتش‌سوزی هورالعظیم جلوگیری کند
کد خبر: 3755124
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

وزارت نیرو از خطرات آتش‌سوزی هورالعظیم جلوگیری کند

گروه سیاست و اقتصاد ـ آیت‌الله حیدری با اشاره به آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم، گفت: آتش سوزی هورالعظیم موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است و اگر آتش سوزی در این شرایط علاج نشود ریزگردها به صورت مضاعف بر خوزستان تحمیل خواهد شد. امیدواریم وزارت نیرو سر عقل بیاید و با رها کردن آب کرخه از این خطرات جلوگیری کند.

وزارت نیرو از خطرات آتش‌سوزی هورالعظیم جلوگیری کند

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیت الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز اهواز اظهار کرد: در روایت ها روزهای هفتم و 28 صفر سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) است که هفتم صفر برای ما بیشتر معروف است. در مورد سال شهادت امام حسن مجتبی(ع) تفاوت نظری وجود ندارد و امامت ایشان 10 سال به طول انجامید و سرانجام در 47 سالگی به شهادت رسیدند.

وی گفت: شیعیان هر دو روز سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) مجالس عزاداری برگزار می کنند زیرا اقامه مجالس عزا برای اهل بیت از مصادیق شعائر خدا است. همچنین امام حسن مجتبی(ع) مظلومیت مضاعفی دارند و توسط دشمنان مسموم و به شهادت رسیدند که وظیفه ما رفع مظلومیت است تا چهره تابناک ائمه اطهار را بیان کنیم.

آیت الله حیدری عنوان کرد: یکی از مسائل مسلم که جایگاه بلندی در مذهبیت دارد، زیارت اربعین امام حسین(ع) است. طبق حدیثی که از امام حسن عسگری(ع) نقل شده است علائم ایمان پنج مورد است که یکی از علایم تجلی ایمان، زیارت اربعین امام حسین(ع) است.

وی ادامه داد: در گذشته این تجلی بیشتر جنبه فردی داشته است اما در سال های اخیر به برکت نابودی صدام و نزدیک شدن ملت ایران و عراق، مراسم اربعین ابعاد اجتماعی و بین المللی پیدا کرده است. زیارت اربعین حسینی به مانور بین المللی برای شیعه تبدیل شده است و حرکت بیش از 20 میلیون نفری در اربعین حسینی در هیچ جای تاریخ دیده نشده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی ابعاد حیثیتی پیدا کرده است، تصریح کرد: باید با تمام ظرفیت اربعین حسینی را گرامی بداریم. قطعا دشمنان اسلام که در آستانه سقوط قرار گرفته اند از اربعین حسینی متضرر شده اند و در صدد تضعیف اربعین برآمده اند و تلاش برای ایجاد اختلاف بین مردم ایران و عراق یکی از نمودهای ترس دشمنان اسلام است.

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره مناسبت های پیش رو، گفت: بنا بر روایتی پنجم صفر سالروز شهادت دختر سه ساله امام حسین(ع)، حضرت رقیه(س) است.

وی با اشاره با آغاز حرکت مراسم اربیعن حسینی، گفت: امیدواریم امسال مراسم پرشورتری برگزار شود و از همه کسانی که در این زمینه خدمتگزاری می کنند، تشکر می کنیم.

امام جمعه موقت اهواز افزود: 20 مهرماه روز بزرگداشت حافظ شاعر گرامی در قرن هشتم هجری است. همچنین روز 22 مهرماه روز جهانی استاندارد است که باید همه صنایع و محصولات به صورت استاندارد تهیه شوند.

وی گفت: 23 مهرماه نیز سالروز شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی است که در سال 61 به شهادت رسیدند. همچنین سالروز رحلت سلمان فارسی در هفتم صفر است که در گرایش ایرانی ها به اسلام بسیار تاثیرگذار بود و باید این شخصیت برجسته اسلام را گرامی بداریم.

آیت الله حیدری افزود: 26 مهرماه نیز روز تربیت بدنی و ورزش است که باید از مدال آوران کشور در صحنه بین المللی تشکر کنیم. به برکت توجه ویژه مقام معظم رهبری، این جوانان در همه زمینه ها سبقت گرفته اند. مقام معظم رهبری توجه ویژه ای نسبت به نسل جوان دارند و جوانان ما نیز عشق وافری به ایشان دارند که امیدواریم به برکت این رابطه، توسعه ایران اسلامی بیشتر شود.

وی با اشاره به حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز در 31 شهریورماه، عنوان کرد: این حادثه از ابعاد مختلفی قابل بررسی است. نخست تقارن این حادثه با 12 محرم بیانگر رابطه تنگاتنگ شهادت مظلومانه در فاجعه اهواز با شهیدان کربلا است. همچنین تقارن این حادثه با 31 شهریورماه بیانگر ارتباط تنگاتنگ این جنایتکاران با صدام لعنتی است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه باید بین این جنایتکاران و اقوام مختلف ایرانی تفکیک قائل شویم، یادآور شد: اقوام مختلف مردم ایران و خوزستان همیشه فداکار هستند و لبیک گوی امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده اند و این حادثه نباید موجب شود که برخی این جنایتکاران را به قوم خاصی نسبت دهند و موجب ایجاد اختلاف قومی شوند زیرا این مساله بسیار خطرناک است و باید از این مسائل دوری کنیم.

وی افزود: این حادثه به جریان تکفیری و دشمنان ما مربوط می شود که از خط مقاومت اسلامی که در عراق و سوریه و حزب الله لبنان به پیروزی های آشکاری رسیده اند، ضربه دیده اند.

آیت الله حیدری تصریح کرد: همان گونه که امام علی(ع) چشم فتنه را در جنگ خوارج کور کرد، ایران اسلامی نیز چشم دشمنان را کور کرد. این حرکات هیچ ارزش نظامی و سیاسی ندارد و تنها خودشان را رسوا می کنند.

وی عنوان کرد: نیروهای مسلح تنها کمتر از 10روز از حادثه، فرمانده داعشی را از بین بردند و این حرکات انتقام جویانه ادامه پیدا خواهند کرد.

امام جمعه موقت اهواز افزود: مقام معظم رهبری در سال 92 هشدار دادند که وحدت ملی در راس مسائل است و مبادا جنایات تکفیری به وحدت مذهبی و قومی خدشه وارد کند.

آیت الله حیدری با اشاره به تصویب لایحه CFT گفت: این لایحه مربوط به لوایح FATF است که متاسفانه در هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. این لوایح، لوایح استعماری هستند. کشورهای وابسته برای تحت فشار قرار دادن کشورهای جهان سوم و اشراف اطلاعاتی به بهانه مبارزه با پول شویی و مبارزه با تروریسم، این قرارداد بین دولتی را در سازمان ملل به تصویب رسانده اند.

وی گفت: هدف دولت های استعماری این است که کشورهای جهان سوم تحت عنوان لیست سیاه قرار بگیرند. متاسفانه در دولت دهم، وزیر اقتصاد به صورت غیرقانونی هرچه FATF را داشته امضا کرده است و در سال 95 و 96 بعضی از بانک ها آن را اجرا کردند و با کسانی که تحت تحریم کشور آمریکا هستند معامله ای ندارند و حتی قرارگاه خاتم الانبیاء که تنها برای کشور خدمت می کند از سوی بانک های داخلی تحریم شده است زیرا خزانه داری آمریکا دستور داده و تحریم هستیم و این کارها اجرا شده است.

امام جمعه موقت اهواز افزود: برای اینکه مجوز قانونی دریافت کنند چهار لایحه به مجلس شورای اسلامی ارایه دادند که در هفته گذشته با لایحه CFT موافقت کردند.

وی گفت: موافقین این لایحه می گویند که بهانه ای به دست آمریکا برای اعمال فشار بیشتر ندهیم اما مخالفین این لایحه می گویند این لایحه یک خودتحریمی است و با اختیار خودمان گردنمان را زیر تحریم قرار می دهیم و زمانی که آن را قبول کنیم حتی اگر ضد منافع انقلاب باشد اگر با آن مخالفت کنیم، تحریم ها بدتر می شود.

امام جمعه موقت اهواز افزود: در حال حاضر کارها اجرا و لوایح امضا شده است اما تحریم ها اعمال شده اند. دولت چرا کار غیرقانونی انجام داده است؟ دستگاه های نظارتی کجا هستند؟ خوابند یا بیدارند؟ مجلس شورای اسلامی نیز باید پاسخگو باشد که چرا این لایحه های استعماری اجرا شده اند اما وزیر مربوطه را سین جیم نکرده اند؟

وی گفت: بعد از تصویب این لایحه در شورای اسلامی باید شورای نگهبان موارد خلاف قانون اساسی و شرع را کشف و با آن مخالفت کند و بعد از مخالفت تصویب نخواهد شد. سپس اگر مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب این لایحه مصر است به مجمع تشخیص مصلحت ارجاع داه می شود. امیدواریم این لوایح ختم به خیر شوند و ملت متضرر نشوند.

آیت الله حیدری با اشاره به رسوایی عربستان در قتل خبرنگار ضد عربستانی، اظهار کرد: این خبرنگار به صورت غیرقانونی در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسیده است. امیدواریم این رسوایی ها برای اطلاع افکار عمومی جهان بیشتر روشن شود.

وی در پایان با اشاره به آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم، گفت: آتش سوزی هورالعظیم موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است و اگر آتش سوزی در این شرایط علاج نشود ریزگردها به صورت مضاعف بر خوزستان تحمیل خواهد شد. امیدواریم وزارت نیرو سر عقل بیاید و با رها کردن آب کرخه از این خطرات جلوگیری کند.

انتهای پیام

captcha