اربعین؛ رساندن فریاد عاشورائیان به ملت‌های مظلوم
کد خبر: 3755136
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰

اربعین؛ رساندن فریاد عاشورائیان به ملت‌های مظلوم

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه قیدار گفت: پیاده‌روی اربعین در راستای رساندن فریاد عاشورائیان به تمامى ملت‌هاى مظلوم و ستمدیده دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است.

اربعین؛ رساندن فریاد عاشورائیان به ملت‌های مظلومبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سید علی موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قیدار اظهار کرد: دشمنان امروز سعی می‌کنند وانمود کنند کشور به بن بست رسیده و تنها راه باقى مانده سازش و تسلیم شدن در برابر آمریکاست و در این راستا از مأیوس کردن ملت نیز دریغ نمی‌کنند.
وی با بیان اینکه متأسفانه حقیقت ساده و روشن عدم اعتماد به دشمن، هنوز  برای برخی از روشنفکران و سیاستمداران ما، روشن نیست و برخی در صدد دوستی با گرگند، ادامه داد: امروز سخن ما در مقابل تهدید‌های آمریکا و دشمنان همان سخن امام سجاد علیه السلام در مجلس یزید است وقتی که یزید امام را تهدید به قتل نمود حضرت بلند شد و راست قامت ایستاد و فرمود «ما را به قتل تهدید می‌کنی و نمی‌دانی که کشته شدن عادت ماست و شهادت برای ما کرامت است.
امام جمعه قیدار با بیان اینکه لایحه عضویت جمهورى اسلامى ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالى تروریسم موسوم به CFT در مجلس شوراى اسلامى با وجود مخالفت‌های بسیاری از مراجع تقلید، 120 نماینده انقلابی و ائمه جمعه و تشکل‌های دانشجوئی و حوزوی تصویب شد، گفت: پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و کنوانسیون «پالرمو» جزیى از تعهدات ۴۱ گانه‌اى است که دولت به FATF داده است، لذا، دولت در سال گذشته لایحه پیوستن به این کنوانسیون را به مجلس ارائه کرد.
وی خاطرنشان کرد: بر طبق مواد ۱۲ و۱۳ و... این کنوانسیون دولت ایران متعهد می‌شود که اطلاعات روابط بانکى داخلى را با کشورهاى عضو این کنوانسیون به اشتراک بگذارد و این درحالی است که با توجه به وضعیت ایران که تحت تحریم‌هاى ظالمانه آمریکا و سازمان ملل قرار دارد، اگر این اطلاعات به کشورهاى دیگر ارائه شود امنیت اقتصادى فعالان اقتصادى را در داخل ایران دچار اختلال جدى می‌کند و در صورتی که اطلاعات بانکی و اقتصادی را در اختیار قرار ندهد هزینه‌هاى سیاسى و حقوقى براى کشور ایجاد می‌شود.
حسینی ادامه داد: افشا شدن اطلاعات صرافى‌هایى که تحریم‌ها را دور می‌زنند و مشکلاتى که بعد از آن براى آنها به‌وجود آمد و اثرات مستقیم در بازار ارز داشت یا دستورالعملى که یکى از بانک‌ها به شعبات خودش ابلاغ کرده و از شعبات خود خواسته است تا به افراد و نهادهاى تحت تحریم آمریکا و سازمان ملل ارایه خدمت نشود، در این راستاست که با اجراى دستورات FATF بیشتر از این هم خواهد.
وی با اشاره به اینکه نکته دوم این که تعریف کنوانسیون cft از تروریسم با قانون اساسى؛ کاملا مغایرت دارد، افزود: هر کس و هر گروهی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و خوی استکباری آمریکا ایستادگی و مقاومت کند از دیدگاه آمریکا تروریست است و اگر جایی یک گروه تروریستی در راستای منافع واشنگتن حرکت کند آمریکا از این گروه حمایت می‌کند.
امام جمعه قیدار در ادامه پیاده‌روی و زیارت اربعین را ادامه حرکت بازماندگان سربلند نهضت کربلا به‌ویژه حضرت زینب(علیهاالسلام) و سیدالساجدین(ع) در پیام‌رسانى کربلا خواند و گفت: در راستای رساندن فریاد عاشورائیان به تمامى ملت‌هاى مظلوم و ستمدیده دنیا حرکت اربعین از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه در این پیاده‌روی عظیم و بی‌نظیر اربعین  مردم از سرتاسر عالم در یک نقطه جمع می‌شوند و تنها اشتراکشان، «حب الحسین» است، تصریح کرد: هیچ قدرتی جز قدرت سیدالشهدا(ع) و شیعه نمی‌تواند چنین اجتماع بزرگی را رقم بزند.
انتهای پیام
captcha