هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3755169
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
اسفندماه سال جاری؛

هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سمنان برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در چهار گروه و ٢٠ رشته امسال همزمان با سراسر کشور در این استان برگزار می‌شود.

هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سمنان برگزار می شود

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی نورمحمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان عصر روز گذشته، 20 مهرماه از برگزاری هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در سمنان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: عنوان گروه‌های برگزاری این آزمون شامل گروه حفظ قرآن کریم با ١٢ رشته، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم با دو رشته، سیره و معارف اهل بیت(ع) در قالب سه رشته و آزمون‌های الکترونیک با سه رشته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمون الکترونیک امسال در سه رشته سبک زندگی و سیره معصومین‌(ع) با استفاده از درسنامه الکترونیکی مؤسسه نورالمجتبی(ع)، ترجمه و مفاهیم مقدماتی از کتاب «واژه‌های آسمانی» و روخوانی قرآن کریم از سامانه الکترونیکی حامیم برگزار می‌شود، دامه داد: در گروه حفظ قرآن کریم شرکت‌کنندگان می‌توانند در رشته‌های حفظ جزء ٣٠، جزء اول، حفظ دو جزء ٣٠ و اول، حفظ سه جزء اول قرآن کریم، حفظ پنج، ١٠، ١٥، ٢٠ و ٢٥ جزء اول قرآن کریم، حفظ کل قرآن کریم و حفظ موضوعی یک و دو مختص قرآن آموزان اوقاف شرکت کنند.

نورمحمدی یادآور شد: در گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم  دو رشته ترجمه و مفاهیم مقدماتی و تدبر در قرآن از کتاب آموزش تدبر در قرآن(جزء ٣٠) و آموزش مفاهیم قرآن جلد یک تا چهار این آزمون برگزار خواهد شد.

 مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه مفاهیم نهج‌البلاغه یک و دو و مفاهیم صحیفه سجادیه  از رشته‌های آزمون گروه سیره و معارف اهل بیت‌(ع) است، افزود: منابع آموزشی این گروه شامل کتاب درس نامه نهج‌البلاغه جلد یک و دو، کتاب «راه روشن» و کتاب درسنامه «صحیفه سجادیه» است.

نورمحمدی زمان برگزاری برگزاری آزمون کتبی را شانزدهم اسفند و آزمون شفاهی را هجدهم تا بیست و چهارم اسفند برشمرد و بیان کرد:  ثبت نام برای شرکت در این آزمون از آذرماه و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

انتهای پیام

 

captcha