تزریق ناامیدی به جامعه؛‌ از رویکردهای اساسی نظام سلطه
کد خبر: 3755340
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

تزریق ناامیدی به جامعه؛‌ از رویکردهای اساسی نظام سلطه

گروه سیاست و اقتصاد - دستیار ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه یکی از رویکردهای نظام سلطه، تزریق ناامیدی در جامعه است، گفت: ما امروزه ‌بین کشورهای جهان اسلام جایگاه خاص و ویژه‌ای از نظر علمی داریم و به‌ همین دلیل دشمنان مرتباً سنگ‌اندازی کرده و نمی‌خواهند کشور ما پیشرفت کند.

یکی از رویکردهای نظام سلطه، تزریق ناامیدی در جامعه است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ‌اصغر زارعان، دستیار ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی صبح امروز، 21 مهرماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران که در محل سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه پروژه‌های متنوعی با دانشگاه‌های مختلف کشور تعریف شده و به نتیجه رسیده و در عرصه تولید قرار گرفته‌ است، تصریح کرد: در حوزه زیست فناوری، تکنولوژی، بیوتکنولوژی و پزشکی دستاوردهای فراوانی داریم ولی ما جایگاه علمی کشور خود را درک نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما از لحاظ علمی بین کشورهای جهان اسلام جایگاه خاص و ویژه‌ای داریم و حتی بعضاً در دنیا، ولی دشمنان مرتبا سنگ‌اندازی کرده و نمی‌خواهند کشور ما پیشرفت کند و برای عملی‌ شدن این نوع فعالیت‌ها شهیدانی تقدیم شده و به این راحتی که اکنون می‌بینم به‌دست نیامده‌ است.

زارعان با بیان اینکه نیت، کار شبانه‌روزی و تفکر بسیجی می‌تواند کارها را به پیش برد، افزود: تولید برق هسته‌ای یکی از وظایف سازمان انرژی اتمی بوده و عمر یک نیروگاه هزار مگاواتی ۵۰ سال بوده و یک انرژی پایدار است که هیچ اتفاق خاصی در آن رخ نمی‌دهد و بسیار مقرون به‌صرفه است.

وی یادآور شد: سوخت نیروگاه اتمی بوشهر وابسته به روس‌ها بوده و ما در فکر ماندیم که اگر ندادند، چه کنیم و به این ترتیب به چرخه سوخت روی آوردیم،
ما به هیچ کشوری اعتماد نداشته و نداریم و باید روی پای خود ایستادگی کنیم و همین کار دشمنان را عصبی کرد که ما می‌توانیم به آن چیز که نیاز داریم دست یابیم.

دستیار ویژه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی بااشاره به اینکه این عصبانیت دشمنان نشان می‌دهد که ما راه را درست می‌رویم، اظهار کرد: دشمنان درصدد برآمدند تا موانعی را در راه چرخه سوخت ما ایجاد کنند ولی این صنعت با تدبیر و حواس‌جمعی پیش رفته‌ و امروز اعلام می‌کنیم که سازمان انرژی اتمی به صورت صد‌درصدی برخود اتکا دارد.

وی گفت: دشمن از هیچ کاری برای اینکه چرخه سوخت ما را متوقف کند فروگذار نکرد و تعهد و خودباوری، توکل و توسل به خداوند موجب شد تا ما در این انرژی بر خود متکی شویم و امروز در سازمان انرژی اتمی، نیازمندی‌ها را خودمان ساخته و طراحی می‌کنیم.

زارعان افزود: سانتریفیوژ فقط کاربرد غنی‌سازی ندارد بلکه در موارد پزشکی و صنایع مختلف از جمله نفت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و تولید رادیودارو یکی دیگر از اقدامات و وظایف سازمان انرژی اتمی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز روز کار بوده و دانشگاه‌ها می‌توانند نقش اساسی ایفا کنند، گفت: دستاوردهای هسته‌ای که اکنون می‌بینیم نتیجه رنج‌ها و دسترنج کسانی است که به‌‌صورت گمنام فعالیت کرده‌اند و اکنون این صنعت بومی شده و به‌هیچ وجه نمی‌توانند از ما بگیرند ولی نباید متوقف شویم و این مسیر را که بنابه فرموده مقام معظم رهبری توقف‌ناپذیر است ادامه دهیم.

زارعان افزود: سن و سال و مدرک تحصیلی در این انرژی ملاک نبوده و خواستن توانستن است و این انرژی با پویایی و نشاط به فعالیت خود ادامه می‌دهد و کسانی که در ابتدا این صنعت را باور نداشتند اکنون خریدار دستاوردهای ما هستند.

انتهای پیام 

captcha