پذیرایی از زائران اربعین حسینی توسط ۳۰ موکب لرستانی
کد خبر: 3755386
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹

پذیرایی از زائران اربعین حسینی توسط ۳۰ موکب لرستانی

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان، گفت: 30 موکب لرستانی مهیای پذیرایی از زائران اربعین حسینی(ع) در داخل و خارج از کشور هستند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی امین، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اعلام این خبر به حضور ۱۰۰ مبلغ و مبلغه در این موکب‌ها اشاره کرد و گفت: مبلغان حاضر در این مراسم معنوی باید به اربعین به‌عنوان یک فرصت طلایی نگاه کنند، بنابراین ضروری است در مخاطب‌شناسی و انتخاب محتوای غنی بسیار دقت کنند و با توجه به این مهم به بیان اهداف قیام امام حسین(ع) برای زائران داخلی و خصوصا خارجی بپردازند.

وی بر تدوین و اجرای برنامه‌های نوین فرهنگی با موضوع ترویج سبک زندگی اسلامی در مراسم عظیم اربعین سال جاری تأکید کرد و افزود: در این راستا و در جهت کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ موکب‌ها در قالب برگزاری جلسات هماهنگی و آموزشی با حضور مبلغان، مبلغات، تشکل‌های دینی و مردمی، مسئولان موکب‌ها، مدیران دستگاه‌های مرتبط و اصحاب رسانه استان اقدامات لازم انجام شده است.

حجت‌الاسلام مهدوی در ادامه تصریح کرد: به برکت خون شهدای کربلا هر سال استقبال مردمی از پیاده‌روی اربعین سرور و سالار شهیدان نسبت به سال قبل پرشورتر می‌شود، لذا دستگاه‌های فرهنگی نیز در این خصوص وظیفه دارند تا با تمام توان برای استفاده هرچه بهتر از این فرصت طلایی به میدان بیایند و در راستای سمت و سوی صحیح دادن به این حرکت عظیم معنوی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی در پایان اظهار کرد: امروز مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی توسط جهان اسلام سبب هراس دشمنان شده است، چراکه این گردهمایی عظیم به تقویت جهان اسلام کمک می‌کند و موجب تقویت موقعیت سیاسی و اجتماعی مسلمانان شده و نمادی از عشق و ارادت مردم به اسلام و اهل بیت(ع) و خصوصا نشانگر وحدت مسلمانان جهان است.

میلاد قهرمانی
انتهای پیام

captcha