شخصیت حضرت ابوطالب(ع) به مردم معرفی شود
کد خبر: 3755413
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
آیت‌الله العظمی علوی گرگانی:

شخصیت حضرت ابوطالب(ع) به مردم معرفی شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ آیت‌الله العظمی علوی گرگانی با بیان اینکه معرفی شخصیت ابوطالب(ع) به مردم ضروری است، تاکید کرد: ایشان زحمات زیادی را در حمایت از رسول اکرم(ص) و دین اسلام متحمل شدند.

شخصیت حضرت ابوطالب(ع) به مردم معرفی شودبه گزارش ایکنا؛ آیت‌الله العظمی سیدمحمد علوی گرگانی،‌ امروز 21 مهر در دیدار اعضای مجمع جهانی اهل بیت(ع) بر لزوم معرفی شخصیت حضرت ابوطالب(ع) تاکید کرد و گفت: ایشان برای احیا و حفظ سنت و جان رسول خدا(ص) فداکاری زیادی کردند و باید از خدمات ایشان قدردانی شود و بهترین قدردانی معرفی ایشان است.

وی افزود: حضرت ابوطالب(ع) سهم بزرگی در حمایت از پیامبر(ص) و آئین ایشان داشتند و این فداکاری باعث شد پیامبر اسلام(ص) حتی بعد از رحلت حضرت ابوطالب(ع) لحظه‌ای از یاد و نام‌شان غافل نباشند؛ از این‌رو تبیین شخصیت و معرفی اقدامات آن حضرت لازم است.

این استاد برجسته حوزه تاکید کرد:  باید با برگزاری همایش و نشست‌های علمی ایشان را معرفی کنیم تا جامعه اسلامی بداند که حضرت ابوطالب(ع) شخصیتی مؤمن و پرهیزگار بود و چه زحماتی برای ترویج و حفظ  دین اسلام متحمل شد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به برخی سخنان نادرست در مورد این شخصیت والا بیان کرد: برخی حرف‌های ناروا در مورد ایشان زده شده است و ما اگرچه هرقدر هم تلاش کنیم نمی‌توانیم دین این افراد را ادا کنیم ولی باید به میزان توانمان در این مسیر قدم برداریم.

انتهای پیام

captcha