اخبار معارفی رسانه‌‌ها/ حضور وزیر ارشاد در کمیسیون توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت
کد خبر: 3755414
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹

اخبار معارفی رسانه‌‌ها/ حضور وزیر ارشاد در کمیسیون توسعه فعالیت‌های قرآن و عترت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ خبر برگزاری نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت با حضور وزیر ارشاد یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز 21 مهرماه است.

اخبار معارفی رسانه‌‌ها/ کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت با حضور وزیر ارشاد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ خبر برگزاری نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از اخبار مهمی است که طی امروز ‌شنبه، 21 مهرماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز شنبه، 21 مهرماه و تا ساعت 14، تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حیطه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و چهار خبر دیگر نیز در حوزه‌های معارفی دیگر به‌ویژه حوزه عترت منعکس شده‌اند.
«آغاز رقابت مرحله نیمه‌نهایی مسابقات حفظ کل در بخش خواهران»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهد که مربوط به چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اراک بود و در بخش‌هایی از این خبر قرآنی نیز آمده است: «صبح امروز راه‌یافتگان به مرحله نیمه‌نهایی رشته حفظ کل در سالن کوه نور استان مرکزی به رقابت می‌پردازند.
براساس این گزارش، زهرا محبی از اصفهان، رضوان باقری از تهران، زینب رمضانی علوی از اصفهان، فاطمه نظری از مازندران، زهره حیدری از فارس، ریحانه اعلائی از چهارمحال و بختیاری، راضیه رحیمی از اصفهان، فاطمه رزین از آذربایجان غربی، طاهره نائبی موحد از کردستان، عطیه تبیانیان از تهران، زهرا سلطان‌پور از مازندران، اعظم محمدی از هرمزگان، افسانه خان جانی از مازندران، ملیحه طالبیان از تهران، مهدیه شکوری از قم، معصومه گودرزی از لرستان، فهمیه نمازی از اصفهان و رقیه رضایی از مازندران به رقابت می‌پردازند.
این افراد امتیازی بالاتر از 85 کسب کردند؛ در این مرحله دو سؤال 20 سطری از متسابقان پرسیده می‌شود که 30 درصد حسن تلاوت و 70 درصد صحت حفظ، امتیاز دارد».
فارس
چهار خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز کماکان و طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 480 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «رها کردن تحصیل در دانشگاه علم و صنعت برای حضور در جبهه»، «مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی «عکس آیات» تمدید شد» و «نگاهی به سیره قرآنی شهدا در برنامه «سیره‌های آسمانی»»، بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که هر سه خبر نیز در حوزه قرآن کریم جای دارند.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری قرآنی با عنوان «رها کردن تحصیل در دانشگاه علم و صنعت برای حضور در جبهه» کرده که مربوط به بیستمین دیدار جامعه قرآنی با خانواده‌های معظم شهدا در سال جاری بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «اهالی قرآن کشور در بیستمین دیدارشان با خانواده‌های معظم شهدا در سال ۱۳۹۷ به دیدار خانواده شهید مجید غلامعلی فلاح رفتند. شهید مجید غلامعلی فلاح ۲۵ خرداد ۱۳۴۷ در تهران متولد شد.
از نوجوانی فعالیت قرانی را آغاز کرد و با استفاده از سبک مصطفی اسماعیل به قاری خوشخوانی تبدیل شد. در کنار تلاوت در درس هم کوشا بود و پس از اخذ دیپلم در رشته مخابرات دانشگاه علم و صنعت پذیرفته و مشغول تحصیل شد، اما در ادامه همه چیز را رها کرد و به جبهه رفت و نهایتاً ۱۷ تیر ۱۳۶۷ در جبهه غرب به شهادت رسید.
در این دیدار مادر شهید به بیان خصوصیات و خاطراتی از فرزندش پرداخت و گفت: همه پسرهای من در جبهه حضور داشتند و یک فرزندم جانباز جنگ تحمیلی است، اما در بین این‌ها مجید بیش از بقیه برای شهادتش آرزو می‌کرد و به من هم مدام می‌گفت: دعا کنید تا شهید شوم.»
تیتر اصلی این صفحه از خبرگزاری فارس نیز که عنوان «چهار ویژگی مسؤول در جامعه اسلامی از منظر قرآن» دارد، مربوط به روز چهارشنبه، 18 مهرماه بوده و از آن زمان هنوز به‌روزرسانی نشده است.
مهر
«تأکید بر لزوم اجتناب از اختلاف و تنازع در نهج‌البلاغه»، «آگاهی مقدم بر تاریخ به شمار می‌رود/ عشق بدون عقل حماقت است» و «آغاز رقابت مرحله نیمه نهایی حفظ کل قرآن در بخش خواهران»، عناوین سه خبر امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که یک خبر از این اخبار نیز که مربوط به چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم است، در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد.
ایرنا
از دو خبری که طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده، تنها یک خبر با عنوان «وزیر ارشاد خواستار تعمیق ارتباط نمایشگاه قرآن با رسانه شد» در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و خبر دیگر نیز در حوزه‌ معارفی دیگر منعکس شده است.
در بخش‌هایی از تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری ایرنا که مربوط به سخنان امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهل و هشتمین نشست کمیسیون توسعه فعالیتهای تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت می‌شود، آمده است: «سیدعباس صالحی روز شنبه در چهل و هشتمین نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت، نمایشگاه بین‌المللی قرآن را اعتبار قرآنی و معنوی کشور دانست و گفت: باید کاری کنیم که این رویداد بزرگ معنوی و قرآنی در شأن جمهوری اسلامی ایران همه ساله برگزار شود.
وی با اشاره به نظرات و پیشنهادات ارائه شده در این نشست بیان داشت: امیدوارم بتوانیم کاری کنیم که فضای ارتباط در نمایشگاه به حد مطلوب تقویت شود و سطح آن ارتقا یابد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: باید کاری کنیم که در پایان فعالیت‌های قرآنی از جمله این نمایشگاه هیچ گاه شرمنده این کتاب آسمانی و ائمه عترت و طهارت(ع) نشویم.»
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد چهار خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار داشته و دو خبر دیگر نیز در دیگر حوزه‌های معارفی جای دارند.
«در جامعه سعادتمند انس با قرآن در رفتارها متجلی می‌شود» و «باید به نمایشگاه قرآن و فضای رسانه عمق بیشتری ببخشیم»، عناوین دو خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری ایسنا را تشکیل می‌دهند که تا این لحظه انعکاس یافته‌اند.
این صفحه از خبرگزاری دانشجویان نیز طی امروز خبری قرآنی با عنوان «در جامعه سعادتمند انس با قرآن در رفتارها متجلی می‌شود» را که مربوط به سخنان محمدرضا فراهانی، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، در مراسم اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «محمدرضا فراهانی در آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان وزارت بهداشت که در مجتمع زیباکنار برگزار شد، با بیان اینکه برگزاری جشنواره قرآن و عترت، پنجره‌ای به سوی نور است، اظهار کرد: در توسعه فرهنگ قرآنی سه قله متصور شده است؛ قله اول این است که دانش و اطلاعات مردم از آموزه‌های قرآنی افزایش یابد. قله دوم برقراری ارتباط عاطفی با این آموزه‌‌هاست. به عبارت دیگر ایجاد حساسیت نسبت به بایدها و نبایدهاست و قله سوم که هدف غایی است، تجلی این آموزه‌ها در رفتارهای ماست.
وی خارج شدن قرآن از قاب جشنواره و تجلی آن در مدیریت جامعه را یکی از خواسته‌های بحق بیان کرد و گفت: گزاره مهم‌تر این است که رفتار قرآنی در تک‌تک آحاد مردم متجلی شود تا شاهد تحول در جامعه باشیم. تخریب شخصیت، سوء ظن، دروغ و چیزهایی از این قبیل آفات رفتار است.»
باشگاه خبرنگاران جوان
شش خبر با عناوین «حدیث امام محمد باقر(ع) درباره گناه»، «نحسی ماه صفر بدعتی اشتباه و از انحرافات دین است»، «حجت‌الاسلام شجاعی درگذشت»، «شهدای محراب راه سعادت وپیوند باولایت فقیه را فرا روی ما گشودند»، «ولادت یادگار چهار ساله کربلا» و «زندگینامه شهید مجید جعفری»، طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده که هیچ‌کدام از این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد سه خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها یک خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار داشته و دو خبر دیگر نیز در حوزه‌ای معارفی مختلف جای دارند.
«نمایشگاه بین‌المللی قرآن تابلو و آبروی قرآنی کشور است»، عنوان تنها خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری ایبنا را تشکیل می‌دهد که این خبر نیز مربوط به سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهل و هشتمین نشست کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن و عترت است.
میزان
«روایت روزهای نخست ماه صفر بر کاروان کربلا/ نور امام حسین(ع) به همه عالم خواهد تابید»، عنوان تنها خبری است که طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منعکس شده که این خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار نداشته و مربوط به حوزه عترت است.
کیهان
روزنامه کیهان نیز در صفحه معارف شماره امروز خود مطلبی با عنوان «جامعيت قرآن از نگاه نهج‌‏البلاغه» به قلم عذرا طباطبایی حکیم را منتشر کرده که در بخش‌هایی از این مطلب خواندنی آمده است: «جامعيت و جاودانگى قرآن‌كريم از مهم‌ترين مباحث زيربنايى جهت‏ شناخت اين كتاب الهى و يكى از موضوعات بحث‏‌انگيز امروزى است. قطعاً تشريح و بررسى دقيق و عميق اين موضوع مى‏‌تواند بر ادعاهاى پوچ در اين زمينه خط بطلان كشد.
نهج‌البلاغه، اخ‌القرآن و بهترين و ناب‌ترين منبعى است كه مى‏‌تواند ره پويان طريق را در شناخت صحيح و حقيقى قرآن مجيد يارى دهد.
در نگاه اميرمؤمنان على(ع)، قرآن نسخه‏‌اى جامع و جاودانى است كه از نيازهاى بشر براى رسيدن به سرمنزل سعادت و كمال، فروگذار نكرده است. حضرت در موارد گوناگون و به شيوه‏هاى زيبا و حكيمانه به ترسيم اين ويژگى پرداخته است؛ در يكى از خطبه‏‌هاى نهج‏‌البلاغه(18) با استناد به آيات قرآن، جامعيت آن را بوضوح تشريح كرده است.
حضرت بعد از آنكه درباره دو راى مختلف صادر شده از دو قاضى سخن مى‏‌گويد، با استفهام انكارى مى‌‏پرسد: «آيا خداوند دين ناقصى فرو فرستاده و در تكميل آن از آنان مدد جسته است؟ آيا آنها شريک خدايند و بر خدا لازم است‏به گفته ايشان رضايت دهد؟ يا اينكه خداوند دين را كامل نازل كرده، اما پيغمبر(ص) در تبليغ و اداى آن كوتاهى ورزيده است؟
آنگاه با استشهاد به آيات قرآن بصراحت‏به اين شبهه پاسخ مى‌‏دهد: والله سبحانه يقول: «ما فرطنا فى الكتاب من شى‏ء» (انعام-38) و قال: «فيه تبيان لكل شى‏ء» (نحل-89) و ذكر ان الكتاب يصدق بعضه بعضا، و انه لا اختلاف فيه فقال سبحانه: «و لو كان من عند غيرالله لوجدوا فيه اختلافا كثير.» (نساء-82)
انتهای پیام

captcha