برگزاری برنامه‌های قرآنی متنوع در موکب حضرت معصومه(س) در کربلا
کد خبر: 3755445
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱

برگزاری برنامه‌های قرآنی متنوع در موکب حضرت معصومه(س) در کربلا

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی آستان مقدس قم از برگزاری برنامه‌های قرآنی متنوع در موکب حضرت معصومه(س) در کربلا با حضور قاریان و حافظان قرآن خبر داد.

برگزاری برنامه‌های قرآنی متنوع در موکب حضرت معصومه(س) در کربلابه گزارش ایکنا از قم؛ حجت الاسلام والمسلمین فلاحی، معاون فرهنگی آستان مقدس قم 21 مهر در نشستی خبری در تشریح برنامه های فرهنگی موکب اربعین حضرت معصومه(س) با بیان اینکه اوج پیام رسانی واقعه کربلا در اربعین شکل گرفت گفت: هر کسی که تلاش می کند پیام سیدالشهدا ترویج یابد اقتدا به خاندان اهل بیت است.

وی افزود: بدون تردید آنچه امروز در عالم اسلامی و جمعیت میلیونی اربعین مشاهده می شود به برکت مجاهدت های مخلصانه حضرت زینب و خاندان اهل بیت است.

فلاحی بیان کرد: امسال برای چهارمین سال در عمود 1080 در مسیر زائران حضور داریم و به عنوان پایگاه فرهنگی تلاش داریم تا معارف اهل بیت را ترویج کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس قم عنوان کرد: موکب کاملا مردم محور است و با مشارکت خیرین اداره می شود با اینکه نیروی انسانی برای این کار بسیج شده ولی مردمی است همچنین ما خودمان را میهمان عراق می دانیم و آنان را میزبان و تلاش می کنیم تا شرائط میهمانی را رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه خدمات به صورت جامع ارائه خواهد شد ادامه داد: خدمات رفاهی، بهداشتی و معنوی و ... همه در کنار هم دیده شده است.

فلاحی بیان کرد: آستان مقدس از زائرینی که به قم می آیند غفلت نکرده و از زائران در مسیر قم پذیرایی خواهد کرد؛ این خدمت رسانی با 200 خادم و با همکاری صدا و سیما و هلال احمر و ... از دهم تا 20 صفر یعنی 28 مهرماه تا هشتم آبان ماه انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: اقامه نماز جماعت، برپایی مجالس سخنرانی، ادعیه و مناجات با سخنرانان و مداحان ثابت، برنامه های قرآنی متنوع، تلاوت اذان گاهی در سه وقت، نذر ختم و صلوات و محافل قرآنی با حضور چهره های قرآنی از جمله برنامه های اربعین امسال است.

معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: زیارت مجازی با محوریت زیارت امام رضا و حضرت معصومه(س)، پاسخگویی به سؤالات و شبهات به زبان های مختلف، ویژه برنامه برای کودکان با محوریت معارف قرآن و اهل بیت، ایستگاه نقاشی، ثبت خاطرات و مسابقه و ... از دیگر برنامه های امسال خواهد بود.

وی اظهار کرد: حضور در مواکب عراقی و تقدیم متبرکات آستان، پرده خوانی واقعه عاشورا، ایجاد دو جایگاه ویژه برای برنامه های رسانه ای و استفاده از گروهی 30 نفره برای انعکاس رسانه ای برنامه های اربعین دیگر خدمات فرهنگی ارایه شده خواهد بود.

انتهای پیام

captcha