نمایشگاه «مشتاقان حافظ» در شیراز آغاز به كار كرد/ برپایی نخستین جشنواره ملی كتابت
کد خبر: 3755448
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

نمایشگاه «مشتاقان حافظ» در شیراز آغاز به كار كرد/ برپایی نخستین جشنواره ملی كتابت

گروه فرهنگی ـ مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی «مشتاقان حافظ» از سری برنامه‌های یادروز حافظ در شیراز برپا شد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی «مشتاقان حافظ» از سری برنامه‌های یادروز حافظ شب گذشته، 20 مهرماه همزمان با بزرگداشت این شاعر بزرگ پارسی‌گوی در تالار وصال شیراز برگزار شد.
این نمایشگاه حاصل كار و زحمات 44 نفر از هنرمندان خوشنویس چیره‌دست جنوب كشور است كه در آن 90 اثر شامل اشعاری از خواجه اهل راز به نمایش گذاشته شده است.
صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم گفت: این کار ماندگار طی هماهنگی‌های یک سال اخیر خالقان خوشنویسی به انجام رسیده که در این مسیر توانسته دستاورهای هنری و آثار تولیدی هنرمندان بزرگی را در راستای اشتیاق به این شاعر پرآوازه و غزلسرای شیرازی، به تحریر درآورد.
وی از برگزاری نخستین جشنواره ملی كتابت در شیراز خبر داد و افزود: با توجه به اینکه فارس مهد تمدن ایران است و هنرمندان بزرگ در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی در این دیار پرورش یافته‌اند و حق شیراز است که در حوزه خوشنویسی حرفی برای گفتن داشته باشد و به همین دلیل طرح جشنواره ملی کتابت در استان فارس آماده شده است و به‌زودی این جشنواره در شیراز بنیان‌گذاری خواهد شد.
سهرابی ادامه داد: جشنواره ملی کتابت در حوزه خطوط نستعلیق، شکسته و نسخ برگزار خواهد شد و برنامه تداوم آن را پس از برگزاری دوره اول به صورت بین‌المللی در سر داریم.
یادآور می‌شود، نمایشگاه خوشنویسی «مشتاقان حافظ» به‌مدت یك هفته و تا 26 مهرماه پذیرای علاقه‌مندان است كه در حاشیه آن نیز كارگاه‌هایی با حضور اساتید خوشنویس برگزار می‌شوند.
انتهای پیام

captcha