زائران مرام شیعه را در مراسم اربعین نشان دهند
کد خبر: 3755454
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳

زائران مرام شیعه را در مراسم اربعین نشان دهند

گروه اجتماعی - امام‌جمعه اصفهان گفت: زائران باید در همه رفتاها و فعالیت‌های خود دقت داشته باشند و با رعایت حقوق دیگران نشان دهند کسی که شیعه است، مؤدب به آداب اسلامی نیز هست، زائران مرام شیعه را در این مانور سیاسی نشان دهند.

زائران مرام شیعه را در مراسم اربعین نشان دهند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار اعضاء ستاد اربعین استان اصفهان با بیان اینکه مسئله اربعین، یک مسئله سیاسی و عبادی است، اظهار کرد: وجه عبادی آن معلوم و مشخص است، چرا که امام حسین(ع) تنها امامی است برای گام‌هایی که برای دیدار و زیارت ایشان برداشته می‌شود، ثواب نوشته شده است.
وی افزود: زیارت اربعین برای شیعه یک مانور سیاسی است، البته سیاست به معنای تدبیر است و این مراسم برای پیشرفت شیعه یک تدبیر خوب است و شیعیان عشق خود را به اهل بیت(ع) و اسلام نشان می دهند و دنیا این مانور را می‌بیند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به ویژگی‌‌های خاص امام حسین(ع) و تربت آن حضرت گفت: در روایتی از امام باقر(ع) آمده است که روای می‌گوید آن حضرت، خاکی را به همراه داشتند و هنگامی که ایشان سئوال شد که چرا از این خاک برای نماز استفاده می‌کنند، فرمودند که خاک کربلا است و ثواب آن را بیان کردند.
وی با اشاره به ضرورت رعایت اخلاص در اجرای برنامه‌ها توسط دست اندرکاران و شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین حسینی گفت: زائران باید در همه رفتاها و فعالیت‌های خود دقت داشته باشند و با رعایت حقوق دیگران نشان دهند کسی که شیعه است، مؤدب به آداب اسلامی نیز هست، زائران مرام شیعه را در این مانور سیاسی نشان دهند.
آیت الله طبابایی نژاد عنوان کرد: در روایتی آمده است که «حُبُّ عَلِیٍّ حَسَنَهٌ، لَا یَضُرُّ مَعَهَا سَیِّئَهٌ …»، معنای صحیح این روایت این است که حبّ علی(علیه السلام) نمی‌گذارد انسان گناه کند و این دوستی، نوعی قلعه و حصن است نه اینکه بدین معنا باشد که گناه انجام شود و نگران ببخش آن نباشد، امام باقر(ع) می‌فرماید بدانید بین ما و خدا برائت نیست، هیچ خویشاوندی با خدا نداریم، حجتی علیه خدا نداریم، ما فقط به وسیله طاعت به خدا متقرّب و نزدیک شده ایم.
وی اضافه کرد: در حدیث قدسی آمده است: بنده من به چیزی دوست داشتنی تر از آنچه واجب کردم بر او اظهار دوستی نکرد، او با نوافل به سوی محبت من می آید تا اینکه من نیز او را دوست بدارم. پس هنگامی که او را دوست بدارم شنوایی او می باشم آن گاه که می شنود، بینایی او می باشم آن گاه که می بیند، زبان او می باشم آن گاه که سخن می‌گوید، دست او می‌باشم آن گاه که ضربه می‌زند، پای او می‌باشم آن گاه که راه می رود، هنگامی که به درگاه من دعا کند اجابت می کنم و اگر از من درخواست کند به او می دهم، البته منظور از نوافل در این روایت هر کار خیری است که برای رضای خدا انجام شود.
امام‌جمعه اصفهان با اشاره به جایگاه والای خادمان زائران حسینی تصریح کرد: امام خمینی(ره) هنگامی که با دوستان خود به زیارت امام رضا(ع) می‌رفتند، زیارت مختصری می‌خواندند و به تهیه غذا برای همسفری‌های خود می‌پرداختند تا به زائران امام رضا(ع) خدمت کنند.
وی با اشاره به ضرورت ساماندهی مسیر نجف تا کربلا خاطرنشان کرد: لازم است با هماهنگی دولت عراق، مسیر نجف تا کربلا که بین الحرمین محسوب می‌شود، به امکانات لازم برای شرکت کنندگان در پیاده روی اربعین مجهز شود، باید درخت کاری انجام شده و جاده‌ به گونه ای تعبیه شود تا خدمت رسانی به زائران بهتر انجام گیرد.
مدیرکل حج و زیارت استان اصفهان با بیان اینکه مسئولیت ثبت نام زائران با حج و زیارت است، گفت: ثبت‌نام از 4 مهر آغاز شده و تا کنون 30 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند، همچنین صدور ویزا با استقرار 2 هیئت کنسولی از عراق در اصفهان از 15 مهر آغاز شده و تا کنون 17 هزار ویزا ارائه شده است.
غلامعلی زاهدی با اشاره به برخی از تخلفات انجام شده در ارائه ویزا به زائران خاطرنشان کرد: انتظار داریم اطلاع رسانی لازم انجام شود و مردم بدانند که تنها سامانه رسمی ثبت نام برای اربعین حسینی، سامانه سماح است و مردم از مراجعه به هر افراد و یا شرکت ها برای اعزام به عراق خوداری کنند.
در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام مهدی گرجی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در اصفهان به ارائه گزارش پرداخت.

انتهای پیام

captcha