موزه دفاع مقدس تهران؛ سوژه شبکه فرانسوی
کد خبر: 3755459
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴

موزه دفاع مقدس تهران؛ سوژه شبکه فرانسوی

گروه بین‌‌الملل ـ شبکه رادیو تلویزیونی «آر ت ال» فرانسه بخش‌هایی از گزارش «موزه دفاع مقدس» تهران را منتشر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ شبکه رادیو تلویزیونی «آر ت ال» که سه کشور فرانسه، بلژیک و لوکزامبورگ را پوشش می‌دهد، بخش‌هایی از گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران در مورد «موزه دفاع مقدس» را روی سایت خود منتشر کرده است.

به گفته رایزن فرهنگی ایران در فرانسه در این گزارش آمده است: موزه دفاع مقدس در ایران برای گرامیداشت مقاومت در زمان جنگ با عراق ایجاد شده است. همچنین تصاویری از ماکت‌های بازسازی شده از مناطق جنگی، ارائه سلاح‌های مورد استفاده، آثار هنری آن دوران و ... در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته و از مقاومت ایرانیان در برابر «تمام جهان» در زمان جنگ با عراق تجلیل شده است.

این گزارش که مقارن با گرامیداشت سالگرد جنگ هشت ساله عراق با ایران تهیه شده، بخش‌هایی از اظهارات «سید محسن حاج‌بابائیان»، معاون این موزه را منعکس کرده که می‌گوید: پیام این موزه سرسختی، مقاومت و گرامیداشت افتخارات است. در این موزه روحیه مبارزه به نسل جوان ارائه می‌شود. عراق در آن زمان مورد حمایت تمام جهان قرار داشت و ایران در دفاع از خود تنها بود و به لطف خداوند ما در این جنگ پیروز شدیم.

انتهای پیام

captcha