تحصیل 1050 دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان قزوین
کد خبر: 3755477
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱

تحصیل 1050 دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان قزوین

گروه اجتماعی- رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان قزوین از تحصیل هزار و 50 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی استان قزوین خبر داد.

 تحصیل 1050 دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، سید معرفت الله احمدی رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان قزوین پیش از ظهر امروز 21 مهر در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار کرد: بیش از هزار و 200 دانش‌آموز با ویژگی‌های معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و اوتیسم باهوش معمولی در مدارس عادی در حال تحصیل هستند.
وی بابیان اینکه 27 مدرسه و مرکز آموزشی معلولین در سطح استان وجود دارد، افزود: همچنین بیش از هزار و 50 دانش‌آموز با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در این مدارس و مراکز مشغول به تحصیل هستند.
احمدی با اشاره به فرارسیدن روز عصای سفید عنوان کرد: 24 مهرماه روز جهانی عصای سفید نام‌گذاری شده و تلاش داریم تا در این روز ویژه‌های برنامه‌هایی را برای این قشر در استان قزوین اجرایی کنیم.
وی ادامه داد: هم‌زمان با روز جهادی پارالمپیک برنامه‌های متعددی در استان قزوین ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان قزوین برگزار خواهد شد.
این مسئول تأکید کرد: حضور قهرمانان ورزشی معلول در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی، حضور در گلزار شهدا، دیدار با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، برگزاری مراسم عزاداری و زیارت عاشورا، و همچنین المپیاد ورزشی از مهم‌ترین برنامه‌های این روز است.
وی بیان کرد: پنجمین دوره پاراالمپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای در استان قزوین با حضور 200 دانش‌آموز دارای نیاز ویژه، نابینایی، جسمی حرکتی، اوتیسم و شنوایی از سه آموزشگاه الغدیر، الزهرا و شهید شریعتی مینودر برگزار خواهد شد.
احمدی تأکید کرد: در روز جمعه 50 ورزشکار جانباز و معلول با ویلچر در نماز جمعه شرکت خواهند کرد.
وی در پایان از اجرای طرح غربالگری ویژه 17 هزار دانش‌آموز اول ابتدایی و پیش‌دبستانی خبر داد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود بتوانیم تا 21 هزار نفر را در این طرح غربالگری کنیم.

انتهای پیام

captcha