موکبی برای ترویج سیره اهل بیت(ع) در عمود 1080
کد خبر: 3755502
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱

موکبی برای ترویج سیره اهل بیت(ع) در عمود 1080

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به برپایی موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) در عمود 1080 مسیر نجف به کربلا، گفت: این موکب کاملا مردم محور بوده و با کمک های مردم و خیرین اداره می شود، محور اصلی خدمات، فرهنگی است و خدمات رفاهی، تغذیه ای و بهداشتی هم ارائه می‌شود. ‌

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: حجت الاسلام و المسلمین صفر فلاحی معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های موکب آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در پژوهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان یکی از حرم ها و پایگاه های مهم نشر معارف اهل بیت(ع) برای چهارمین سال در عمود 1080 مسیر نجف-کربلا حضور دارد و به زائرین خدمت رسانی می کند.

وی افزود: موکب آستان مقدس از چند ویژگی منحصر به فرد برخوردار است که از جمله آن ها می توان به تلاش اهالی موکب جهت معرفی نام و سیره حضرت معصومه(س) به زائران و عمل به عنوان پایگاه فرهنگی جهت تبلیغ و ترویج سیره اهل بیت(ع)، اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ما خود را میهمان می دانیم و میزبان اصلی، مردم عراق هستند، تمام تلاش ما براین است که آداب میهمانی را رعایت کنیم و طبق قواعد و قوانین میزبان عمل کنیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در ادامه با اشاره به مردمی بودن موکب آستان مقدس گفت: این موکب کاملا مردم محور بوده و با کمک های مردم و خیرین اداره می شود، همچنین تلاش شده تا خدمات به صورت جامع ارائه شود، محور اصلی خدمات، فرهنگی است و خدمات رفاهی، تغذیه ای و بهداشتی هم ارائه می‌شود.

خدمت رسانی 200 خادم در موکب آستان مقدس قم

وی افزود: در موکب آستان مقدس 200نفر خادم با همکاری هلال احمر و صداوسیما استان از تاریخ 28مهر تا 8آبان ماه به ارائه خدمات به زائرین می پردازند.

فلاحی در خصوص خدمات فرهنگی ارائه شده در موکب آستان مقدس، عنوان کرد: از جمله خدمات فرهنگی موکب می توان به آماده سازی حسینیه موکب، اقامه نمازجماعت، برگزاری مجالس سخنرانی، ذکر مصیبت، ادعیه و زیارت خوانی، برنامه های قرآنی و معنوی متنوع، توزیع متبرکات آستان مقدس، برپایی نمایشگاه آشنایی با زندگانی حضرت فاطمه معصومه(س) و احیاگران اربعین اشاره کرد.

وی اظهار کرد: زیارت مجازی و واقعیت افزوده با محوریت زیارت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، پاسخگویی به مسائل شرعی و شبهات، برنامه های معارفی ویژه کودکان و نوجوانان، اعزام سفیران کریمه (س) به موکب های مستقر در مسیر و اهدا متبرکات پرچم حرم مطهر و پرده خوانی وقایع عاشورا از دیگر برنامه های فرهنگی موکب آستان مقدس است.

وی خاطر نشان کرد: آستان مقدس تلاش کرده تا موکب آستان به عنوان یک پایگاه رسانه ای عمل کند و ان شاءالله اصحاب رسانه در موکب آستان حضور خواهند داشت، همچنین پذیرایی و اسکان مناسبی برای این عزیزان در نظر گرفته شده است.

فلاحی در خصوص خدمات موکب آستان به اصحاب رسانه گفت: ایجاد دو جایگاه ویژه رسانه ای، هماهنگی جهت ارائه سرویس اینترنت برای اصحاب رسانه، استقرار تیم رسانه ای و معین جهت ارائه خدمات به رسانه ها، استقرار سیستم ماهواره sng از جمله اقدامات آستان برای بازتاب این واقعه عظیم است.

وی در رابطه با خدمات رفاهی، تصریح کرد: تهیه مکانی جهت اسکان، تعمیرات کیف، کفش، کالسکه و مانند اینها، طراحی پایگاه های بهداشتی توسط هلال احمر و ارائه خدمات توسط بیش از 40 نفر از جمله پزشکان متخصص که به صورت شبانه روزی به ویزیت زائران می پردازند و تاسیس داروخانه بخشی از خدماتی است که در بخش رفاهی موکب آستان مقدس ارائه می شود.

‌انتهای پیام

captcha