قرارگاه‌های رسانه‌ای صدای مراکز در اربعین حسینی راه‌اندازی شد
کد خبر: 3755505
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳

قرارگاه‌های رسانه‌ای صدای مراکز در اربعین حسینی راه‌اندازی شد

مدیرکل صدای استان‌ها گفت: قرارگاه‌های رسانه‌ای صدای مراکز در اربعین حسینی با شعار «بیایید کربلایی شویم» در قالب رادیو اربعین راه‌اندازی شده‌اند.

گزارش ایکنا؛ تسنیم نوشت: وحید کمالی با اشاره به راه‌اندازی رادیو اربعین به مناسبت فرارسیدن اربعین امام حسین(ع) اظهار کرد: بر این اساس اداره کل صدای استان‌ها با قرارگاه‌های رسانه‌ای در مراکز و شهرستان‌های مرزی کشور تا کربلای معلی "رادیو اربعین"را به شکل سراسری در همه مراکز رادیویی پشتیبانی می‌کنند.

وی افزود: طی این مدت صدای استان‌ها و رادیو نمای مراکز با رویکرد اطلاع‌رسانی و با هدف انعکاس خدمات دستگاه‌ها و نهادهای خدمات‌رسان به زائران کربلا، تولید و انتشار اخبار و گزارش‌های مختلف را از قرارگاه‌های رسانه‌ایی انجام خواهند داد.

مدیرکل صدای استان‌ها با بیان اینکه سفر زیارتی اربعین با ویژگی‌ها و مختصات ویژه خود دارد سفری استثنایی و کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر به شمار می‌رود گفت: چنانچه این سفر معنوی، هدفمند و همراه با برنامه و حساب شده باشد، می‌تواند آثار و برکات معنوی زیادی برای زائر اربعین به همراه داشته باشد از این رو باید نهایت تلاش را بکار بست تا حداکثر بهره‌برداری معنوی از آن صورت بگیرد و راه‌اندازی رادیو اربعین و قرارگاه‌های رسانه‌ای در مراکز صدا و سیما نیز با همین هدف انجام شده است.

وی ادامه داد: ویژه برنامه رادیو اربعین هر روز به مدت 60 دقیقه از پنج مرکز ایلام، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، خوزستان و آبادان از ساعت 10 الی 11 به صورت مستقیم پخش می‌شود و دیگر مراکز هم آن را پوشش خواهند داد.

کمالی با اشاره به اهمیت اطلاع‌رسانی و پوشش مداوم اخبار و اطلاعات و مطالب مربوط به تجمع میلیونی اربعین در مسیر ایران تا کربلای معلی عنوان کرد: به همین منظور تدارک لازم در طول راهپیمایی از اهداف این برنامه است.

مدیرکل صدای استان‌ها به محورها و آیتم‌های رادیو اربعین پرداخت و افزود: گزارش‌های مستند از زائران ایرانی و خارجی اربعین از جمله غیر مسلمانان، اطلاع‌رسانی اقدامات مختلف کمیته‌های خدماتی به زائران، محفل عاشورایی «قافله اشک‌ها» که در قالب دلنوشته، عکس و شعر از مخاطبان و زائران برای رادیو و رادیو نما ارسال می‌شود، بیان اهمیت زیارت امام حسین(ع) و تفسیر فرازهایی از زیارت اربعین، بیان آداب سفر و فضیلت و احکام زیارت و همچنین احکام سفر و عزاداری، نکات بهداشتی مورد نیاز و سلامت سفر برای راهپیمایی اربعین، نحوه سفر، وسایل مورد نیاز، برنامه‌ریزی سفر و منشور اخلاقی تربیتی زائر اربعین حسینی از زبان زائران و مخاطبان از جمله این بخش‌ها هستند.

وی آشنایی با موکب‌های ایرانی در مسیر را از دیگر بخش‌های برنامه رادیو اربعین دانست و گفت: در این برنامه همچنین نکات ضروری برای راهپیمایان اربعین و تجربیات پیاده‌روی اربعین از زبان زائران مختلف بیان می‌شود همچنین طرح «جامانده» نیز با محوریت نیابت زیارت از طرف دیگران در قالب این برنامه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

captcha