3500 دانش‌آموز دیرآموز کردستانی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند
کد خبر: 3755506
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰

3500 دانش‌آموز دیرآموز کردستانی در مدارس عادی تحصیل می‌کنند

گروه اجتماعی ــ رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از تحصیل سه هزار و 500 دانش آموز دیرآموز در مدارس عادی دوره ابتدایی استان در سال تحصیلی 98-97 خبر داد.

خلیل رنجبر، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی استان به سه هزار و 500 نفر از دانش‌آموزان دیرآموز در پایه‌های اول تا سوم ابتدایی در مدارس عادی در سطح استان خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی ارائه می‌کند.
وی افزود: در طول سال تحصیلی گذشته خدمات آموزش و پرورش استثنایی استان به شش هزار و 700 نفر از دانش آموزان دیر آموز پایه‌های اول تا ششم ارائه شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بیان کرد: در سال تحصیلی 98 – 97 براساس سیاست‌های ابلاغی سازمان آموزش و پرورش استثنایی خدمات به دانش‌آموزان پایه‌های اول تا سوم مدارس عادی ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه دانش آموزان دیرآموز متعلق به جامعه عادی هستند، اعلام کرد: تلفیق دیر آموزان در کلاس های عمومی در مدارس عادی در کنار همسالان گامی مؤثر در ترویج یکسان‌سازی عدالت آموزشی و ایجاد ساختار طبیعی در محیط‌های آموزشی است.
رنجبر ادامه داد: ارتقای کارآمدی معلمان در مواجهه با دیر آموزان،آموزش والدین، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و فراهم آوردن فرصت‌های برابر آموزشی از خطر حذف شدن این دانش آموزان در جریان آموزشی می‌کاهد.
وی عنوان کرد: در طی سال تحصیلی گذشته با برگزاری 42 کارگاه تخصصی آموزشی به بیش از سه هزار و 300 نفر از اولیا و معلمان دانش‌آموزان دیرآموز آموزش‌های لازم ارائه شده است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان یادآور شد: در راستای تحقق شعار آموزش برای همه و تحقق حقوق انسانی برای دیرآموزان 23 کلاس جبرانی و مداخله به هنگام برای نوآموزان پیش دبستانی در سطح استان برگزار شده است.
انتهای پیام

captcha