تغیر نام خیابان سفارت جدید آمریکا در آنکارا به «مالکوم ایکس»
کد خبر: 3755519
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶

تغیر نام خیابان سفارت جدید آمریکا در آنکارا به «مالکوم ایکس»

طرح تغییر نام خیابانی که ساختمان سفارت جدید آمریکا در آنکارا در آن قرار دارد، در شورای شهرداری پایتخت ترکیه تصویب شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری فارس؛ طرح تغییر نام خیابان سفارت جدید آمریکا در آنکارا در شورای شهرداری پایتخت ترکیه به تصویب رسید. بنابراین نام این خیابان به زودی به خیابان مالکوم ایکس تغییر پیدا خواهد کرد. 

براساس این گزارش، ساختمان سفارت آمریکا که اکنون در حال ساخت است پس از تکمیل به آدرس جدید در منطقه چوکورامبار منتقل خواهد شد.

مالکوم ایکس فعال مدنی مبارزه برای حقوق سیاه پوستان و مسلمانان آمریکا بود که در سال 1965 تررو شد. مالکوم ایکس متولد  ۱۹ می  ۱۹۲۵ در ایالت نبراسکا بود. نام اصلی وی «مالکوم لیتل» است که بعد از پیوستن به گروه «امة الاسلام»، نام «مالکوم ایکس» را برگزید؛ و در طی سفر حج، نام اسلامی الحاج مالک الشباز را برخود نهاد. وی به دلیل مبارزاتش علیه تبعیض نژادی و حقوق سیاه پوستان در آمریکا مشهور است.

حریت نوشت؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور هنگام حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «کوبیلا شباز» و «ایلیاسا شباز» دختران مالکوم ایکس دیدار کرده بود. 

پیش از این شهرداری آنکارا نام خیابان سفارت فعلی آمریکا را بعد از آغاز عملیات ارتش ترکیه علیه داعش و نیروهای کرد در شمال سوریه به خیابان شاخه زیتون تغییر داده بود. 

انتهای پیام

 

captcha