اجرای نهضت ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3755541
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۱

اجرای نهضت ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با اشاره به طرح اجرای نهضت ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در مدارس اظهار کرد: این طرح امسال به شکل آزمایشی در ۱۰ درصد مدارس اجرایی می‌شود.

اجرای نهضت ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن در آذربایجان‌شرقی

محمدصادق زاده، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از اجرای طرح  نهضت ملی حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در مدارس استان خبر دادو اظهار کرد: این طرح امسال به شکل آزمایشی در 10 درصد مدارس اجرایی می شود تا آسیب شناسی شده و در گام‌های بعدی سایر دانش آموزان را نیز تحت پوشش قرار دهد.

وی زمینه‌سازی انس با قرآن در کودکان و نوجوانان، تلاش برای فرهنگ سازی مناسب و ارایه آموزش‌های لازم در چگونگی حفظ قرآن و ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ آیات را ازاهداف مهم این طرح برشمرد و گفت: دستیابی به این اهداف نیازمند همت اراده ملی و برنامه ریزی صحیح و هماهنگی دستگاهای ذیربط است.

صادق‌زاده ادامه داد: آموزگاران، مدیران و معاونان پرورشی مدارس می‌توانند از طریق پورتال طرح حفظ جزء سی‌ام و از طریق اپلیکیشن سیناروبیک دانش آموزان علاقمند را در این طرح ثبت نام کنند.

وی افزود: این طرح در سه مرحله، مرحله اول حفظ سوره‌های «ناس» تا آخز «زلزال» از یک مهر تا 15 مهرماه، حفظ سوره های «طارق» تا آخر «بینه» از 16 آبان تا 30 بهمن ماه و حفظ سوره‌های «نبا» تا آخر «بروج» از اول اسفند تا 15 اردیبهشت در مدارس اجرایی می شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، تصریح کرد: به منظور تشویق فرهنگیان به حفظ قرآن و ایجاد انگیزه برای جذب و ثبت نام دانش آموزان، در واگذاری مسئولیت های آموزش و پرورشی و فرآیندهای ارزشیابی و انتصاب، این موفقیت مد نظر خواهد بود.

انتهای پیام

captcha