ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه میزان آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد
کد خبر: 3755555
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۷

ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه میزان آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

گروه فرهنگی - رمان‌نویس کردستانی و نویسنده کتاب «راز تپه گل زرد» گفت: هرچه جوانان ما به طرف مطالعه و کتابخوانی پیش بروند میزان آسیب‌های اجتماعی خیلی کاهش یافته و جوانان از فسادهای اجتماعی دور می‌شوند.

ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه میزان آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

نگین علیخانی، رمان‌نویس و نویسنده کردستانی در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: کتاب راز تپه گل زرد از اولین کتاب‌های چاپ شده من بوده که یک داستان خانوادگی و در 275 صفحه چاپ شده است.
وی با اشاره به اینکه من معلم بازنشسته هستم، افزود: به دلیل پایین بودن فرهنگ مطالعه در استان و هزینه بالای چاپ کتاب تاکنون نتوانسته‌ام هیچ کاری برای چاپ دیگر کتاب‌هایم بکنم.
علیخانی بیان کرد: من هشت سال از عمر مفید خود را صرف نوشتن سه رمان آموزنده و مفید کرده‌ام اما تا کنون فقط موفق به چاپ یک کتاب شده‌ و برای سایر کتاب‌هایم هیچ اقدامی انجام نداده‌ام.
وی با ابراز تأسف از سرانه پایین مطالعه کتاب اعلام کرد: جوانان ما حاضر نیستند ساعاتی از عمر گرانمایه خود را برای فکر و اندیشه و مطالعه صرف کنند تا دنیای جدید در برابر دیدگانشان باز شود.
این نویسنده کردستانی با اشاره به اهمیت بالا بردن فرهنگ مطالعه عنوان کرد: ما باید اقدامات اساسی را در استان انجام دهیم تا مردم را طالب کتاب خواندن کنیم.
وی در ادامه گفت: قدرت خرید مردم استان در کل بسیار پایین است و توانایی برای انجام خرید کتاب را ندارند لذا امیدواریم با کارهایی که صورت می گیرد بتوانیم در جامعه فرهنگ مطالعه را بالا ببریم.
علیخانی افزود: با وجود داشتن یک حقوق بازنشستگی بسیار اندک اما به دلیل علاقه زیادی به نوشتن، برای چاپ اولین کتابم هزینه زیادی پرداخت کرده‌ام اما حاضرم کتابم را زیر قیمت به علاقمندان بفروشم تا شاید از این طریق زمینه‌ای برای مطالعه را در آنان فراهم کنم.
وی اعلام کرد: نویسنده، ناشر و کتاب فروش زنجیروار به هم وصل هستند اما در استان کردستان این زنجیره منسجم و به هم متصل نیستند و همین امر ضربه مهلکی را به ناشران می‌زند.
این نویسنده کردستانی افزود: هرچه جوانان ما به طرف مطالعه و کتابخوانی پیش بروند میزان آسیب‌های اجتماعی خیلی کاهش یافته و جوانان از فسادهای اجتماعی دور می‌شوند.
وی در پایان یادآور شد: والدین نیز نقش اساسی در ترغیب و تشویق جوانان به کتابخوانی دارند و می‌توانند دیدگاه متفاوتی در مقابل دید جوانان باز کنند.
انتهای پیام

captcha