ماکو؛ آماده میزبانی‌ زائرین اربعین حسینی در بزرگترین مرز ۲۴ ساعته‌ زمینی کشور
کد خبر: 3755567
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

ماکو؛ آماده میزبانی‌ زائرین اربعین حسینی در بزرگترین مرز ۲۴ ساعته‌ زمینی کشور

گروه اجتماعی ــ امام جمعه ماکو بابیان اینکه این شهرستان آماده میزبانی از زائران پیاده‌روی اربعین حسینی در مرز بازرگان است، گفت: پیاده‌روی اربعین تنها هدف واحد به نمایش‌گذاشتن عظمت عشق به اباعبدالله‌الحسین(ع) است.

ماکو؛ آماده میزبانی‌زائرین اربعین حسینی در بزرگترین مرز ۲۴ ساعته‌زمینی کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو عصر دیروز، 21 مهرماه در جلسه هماهنگی استقبال از زائرین اروپایی و ترکیه‌ای که از مرز بازرگان جهت شرکت در پیاده‌روی اربعین وارد ایران می‌شوند اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین تنها هدف واحد به نمایش‌گذاشتن عظمت عشق به اباعبدالله‌الحسین(ع) را برای جهانیان دنبال می‌کند.

وی افزود: امام‌ حسین(ع) دوستی پایان‌ناپذیری در قلب مردم به یادگار گذاشته که این محبت به اهل بیت(ع) را تشدید بخشیده‌ است.

اهدای بسته‌های فرهنگی به زائرین پیاده‌روی اربعین حسینی

طالبی نماینده سپاه قدس بر تهدیدات سپاه در راستای تامین امنیت مرزها اشاره کرد و گفت: هماهنگی‌های لازم جهت پذیرایی و استقبال هر چه باشکوهتر در مرزها صورت خواهد گرفت‌.

وی ادامه داد: بسته‌های فرهنگی از طرف جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی تهیه شده‌ است که به زائرین داده‌ خواهد شد.

نماینده سپاه قدس از احداث موکب شهید باکری در بازرگان خبرداد و گفت: مدیریت اجرایی این موکب با جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان خواهد بود و جهت شناسایی افرادی که در این موکب به‌عنوان همکار از زائرین استقبال کرده و کمک خواهند کرد کارت شناسایی تعبیه شده که تحویل خواهد شد.

لزوم انعکاس باشکوه پیاده‌روی اربعین حسینی

موسی عطاری، معاون هماهنگ‌کننده سپاه ماکو نیز در ادامه این جلسه گفت: با توجه به کمبود فرصت و باتوجه به اینکه اولین کاروان صد نفری روز سه شنبه وارد ایران خواهند شد لذا تمامی عزیزان همکاری و همیاری داشته باشند تا بتوانیم به نحو احسن استقبالی در خور و شأن زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) داشته‌باشیم.

وی افزود: رسانه‌های جمعی و خبرگزاری‌های مستقر در ماکو باید هرچه باشکوهتر این عظمت را با انعکاس خبری به سایر ملل منعکس کنند.

انتهای پیام

captcha