ثبت‌نام ۴ هزار و ۶۲۷ نفر در دوره سواد‌آموزی در قم
کد خبر: 3755582
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

ثبت‌نام ۴ هزار و ۶۲۷ نفر در دوره سواد‌آموزی در قم

گروه اجتماعی ــ معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم گفت: در سال جاری ۴ هزار و ۶۲۷ نفر در دوره سواد‌آموزی این شهرستان ثبت نام کردند.

ثبت‌نام 4 هزار و 627 نفر در دوره سواد آموزی در قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم امروز، 22 مهرماه در چهارمین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم در سالن جلسات استانداری قم عنوان کرد: سوادآموزی نیاز به انگیزه ‌بین افراد بی‌سواد دارد، متأسفانه عدم استقبال بی‌سوادان در گروه سنی 10 تا 49 سال یکی از دغدغه های جدی در مسیر ریشه‌کن شدن بی‌سوادی است. 
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در سال جاری 4 هزار و 627 نفر در دوره سواد آموزی،انتقال و تحکیم در قم ثبت نام کردند؛  استان قم از نظر تعداد سوادآموز جزء 5 استان اول کشور است و در سال گذشته نیز جزء 5 استان برتر کشور شناخته شد. 
قاسمی‌نیا اظهار کرد: راه اندازی مراکز یادگیری محلی، آموزش اولیای دانش آموزان، حلقه‌های کتاب و کتاب‌خوانی، سوادآموزی اتباع و مددجویان کمیته امداد، سوادآموزی مددجویان زندان‌ها و طرح جدید سوادآموزی روستائیان از جمله طرح‌های مهم در سوادآموزی است. 
وی بیان کرد:ریشه کن شدن بی سوادی به همراهی، هم‌افزایی مسئولان و دست اندرکاران و برنامه ریزی راهبردی نیاز دارد؛ طبق آمار 179 هزار و 396 نفر در استان تا پایان دوره ابتدایی و یا در حین گذراندن این دوره از ادامه تحصیل خودداری کردند و اکنون غیر محصل هستند، همچنین 128 هزار و 545 نفر تا پایان دوره متوسطه اول و یا قبل از گرفتن مدرک این دوره تحصیل را رها کرده‌اند. 
معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: متأسفانه 120 هزار نفر بالای 6 سال در قم بی‌سواد هستند که در این باره عزم جدی در سوادآموزی لازم است؛ از جمله جامعه هدف نهضت سوادآموزی افراد معلول هستند که در رابطه با سوادآموزی آنان نیز برنامه‌هایی در دست اجراست.  

انتهای پیام

captcha