حمایت شهرداری نیر از راه‌اندازی اولین کتابفروشی این شهرستان
کد خبر: 3755593
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

حمایت شهرداری نیر از راه‌اندازی اولین کتابفروشی این شهرستان

گروه اجتماعی - معاون فرماندار شهرستان نیر، گفت: اولین کتاب‌فروشی در شهرستان نیر با مشارکت شهرداری این شهرستان راه‎اندازی می‎شود.

حمایت شهرداری نیر از راه‌اندازی اولین کتابفروشی در شهر نیربه گزارش ایکنا از اردبیل، طاهر براتچیان، معاون فرماندار شهرستان نیر، روز گذشته، ۲۱ مهرماه در جمع اعضای انجمن کتابخانه‎های عمومی این شهرستان سرمایه‌گذاری در حوزه کتاب و کتابخوانی را سرمایه‌گذاری برای آینده دانست و گفت: نیروی انسانی فرهیخته و کارآمد محور توسعه جوامع محسوب می‌شود و تربیت این نسل فهیم و آگاه با گرایش به کتاب‌خوانی میسر خواهد شد.
براتچیان کتابخانه‌های عمومی را دانشگاه‌های در دسترس اقشار مختلف دانست و عنوان کرد: این نهاد فرهنگی با دارا بودن ذخایر عظیم منابع علمی، نقش مهمی را در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بر عهده دارند.
معاون فرماندار شهرستان نیر با بیان اینکه در حال حاضر کتابفروشی قابل توجهی در شهرستان نیر وجود ندارد، افزود: شهرداری نیر یک واحد تجاری را در مرکز شهر برای راه‌اندازی کتابفروشی به مدت یکسال بدون دریافت هزینه اختصاص می‌دهد و افرادی که علاقه‌مندی لازم را برای کتابفروشی دارند می‌توانند از این امکانات استفاده کنند.
در ادامه این جلسه ربای عزیزخانی، مدیر کل کتابخانه‎های عمومی استان اردبیل نیز از اجرای ۸۴ برنامه فرهنگی فوق برنامه در شهرستان نیر از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: داستان‌نویسی، شعرخوانی، نویسندگی، قصه‌گویی برای کودکان و جمع‌خوانی کتاب از جمله برنامه‌هایی است که جهت ایجاد انگیزش و جذب کودکان برای کتاب و کتاب‌خوانی اجرا می‌شود.
وی همچنین به استقبال قابل توجه اهالی شهرستان نیر از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اشاره کرد و افزود: در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی امسال بیش از ۷۵۷ نفر از اهالی این شهرستان در این جشنواره شرکت کردند.
در پایان این جلسه نیز ۱۰ نفر از برگزیدگان شهرستانی جشنواره رضوی با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل شدند.
انتهای پیام

captcha