اجرای طرح ملی«الگوی تلاوت قرآن کریم» در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3755643
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

اجرای طرح ملی«الگوی تلاوت قرآن کریم» در کهگیلویه و بویراحمد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم با هدف شناسایی و تقویت قاریان نوجوان در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است.

طرح ملی «الگوی تلاوت قرآن کریم» در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست

حجت رحیم‌زاده، مدیر روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم وزارت ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، هدف از اجرای این طرح را تربیت نسل جوان و نوجوان عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه تصویب شده که این طرح در 20 استان اجرا شود، افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم که توانمندی این استان، تربیت و شناسایی 2 هزار نفر قاری قرآن در بخش نوجوان است.
مدیر روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم وزارت ارشاد اسلامی اضافه کرد: طرح قرار بود که در 5 شهر استان از مهرماه آغاز و اجرا شود.
همچنین، لطف‌الله تقی‌پور، رئیس دفتر قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم به صورت اختیاری در راستای شناسایی و تقویت قاریان نوجوان اجرا می‌شود.
وی افزود: لوح فشرده طرح در اختیار دانش‌آموزان رده سنی 7 تا 13 سال 12 دارالقرآن آموزش و پرورش قرار گرفته و تاکنون 124 نفر در این زمینه شناسایی شده‌اند.
رئیس دفتر قرآن و عترت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در خصوص تعداد قاریان نوجوان استان، گفت: در این زمینه بانک اطلاعاتی نداریم.
تقی‌پورهمچنین درباره مقام‌های کشوری دانش‌آموزان در بخش قرائت، بیان کرد: در این رشته مقام کشوری خاصی نداشته‌ایم و رتبه‌های کسب شده ملی در رده نوجوانان استان در بخش ترتیل بوده است.
وی در ادامه تصریح کرد: استان زیرساخت فعالیت و کار قرآنی را دارد و این مهم در استان نیازمند برنامه‌های ریشه‌ای و قانونمند است که ما تمام تلاشمان را در این زمینه انجام می‌دهیم.
یادآور می‌شود، طبق شنیده‌ها طرح ملی الگوی تلاوت قرآن کریم با وجود استقبال ویژه در استان کهگیلویه و بویراحمد، متوقف شده و اصلاً به مرحله اجرا نرسیده و قرار است طرح یک ماه آینده در استان اجرا شود که متولیان این گفته را رد کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha