رشد ۸۴ درصدی صادرات سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3755678
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

رشد ۸۴ درصدی صادرات سیستان و بلوچستان

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: صادرات کالا از استان طی ۶ ماهه امسال به ارزش بیش از ۳۰۹ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸۴ درصدی داشته است.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نادر میرشکار گفت: صادرات کالا از استان طی 6 ماهه امسال به ارزش بیش از 309 میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 84 درصدی داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: کل صادرات از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان طی 6 ماهه ابتدایی سال‌جاری به وزن 780 هزار و 45 تن است.
وی ادامه داد: آمارها حاکی از این است که بازارچه‌های مرزی استان عملکرد صادراتی قابل توجهی را به خود اختصاص داده و از دلایل عمده افزایش صادرات می‌توان به دسترسی آسان به بازارهای کشورهای همسایه، سهولت فرایند انجام صادرات و نیز بوروکراسی اداری کمتر در بازارچه‌ها اشاره کرد.
میرشکار اظهار کرد: بر اساس برنامه هدفگذاری شده سال 97، با توجه به برنامه‌های عملیاتی سازمان، میزان صادرات غیرنفتی استان به ارزش 664 میلیون دلار تعیین شده که با توجه به اقدامات اجرایی صورت گرفته در 6 ماهه امسال، می‌توان عنوان کرد در این مدت حدود 47 درصد از کل برنامه تحقق یافته و 53 درصد آن باقی مانده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی طی این مدت مصالح ساختمانی (سیمان)، خرما، میوه، نخود خام، گاز و صیفی‌جات بوده که به کشورهای افغانستان، پاکستان، ترکیه، کویت، امارات و سایر کشورها صادر شده است.

انتهای پیام

captcha