خادمان موکب‌ها مروج اخلاق اسلامی و شیعی باشند
کد خبر: 3755697
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

خادمان موکب‌ها مروج اخلاق اسلامی و شیعی باشند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید بر اینکه خادمان موکب‌ها مروج اخلاق اسلامی و شیعی باشند، گفت: خدمت‌رسانی به زائران دارای اهمیتی زیادی است که موکب‌داران از اجر معنوی آن به‌خوبی برخوردار می‌شوند.

خادمان مروج اخلاق اسلامی و شیعی باشند

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان امروز، 22 مهرماه در جمع متصدیان و خادمان موکب‌های اربعین استان سمنان با بیان اینکه راهپیمایی اربعین بزرگ‌ترین گردهمایی مذهبی است اظهار کرد: گرامیداشت و زنده نگه‌داشتن اربعین سالار شهیدان در میان شیعیان آن حضرت از اهمیت و ارزش ویژه‌ای برخوردار است، زیرا اربعین فرصتی است تا ما به جوانانمان نیز حب اهل‌بیت(ع) را بیاموزیم.

شکری با بیان اینکه زیارت اربعین نشانه افراد مومن است  یاداور شد: کسانی که پایداری‌شان در راه شهادت و مصیبت اباعبدالله(ع) بیش از سایر افراد محسوب می‌شود چراکه در اربعین شرکت و به ساحت مقدس این امام بزرگوار ادای احترام می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان خدمت‌رسانی به زائران را دارای اهمیت زیادی عنوان کرد و گفت:  موکب داران از اجر معنوی آن به‌خوبی برخوردار می‌شوند، زیرا هرچقدر معرفت مسلمانان نسبت به اهل‌بیت(ع) و سالار شهیدان بیشتر باشد به همان میزان کیفیت عزاداری‌ها مطلوب‌تر خواهد بود.

شکری اذعان کرد: موکب داران باید تمام تلاش خود را برای خدمت بیشتر به زائرین پیاده اربعین حسینی انجام دهند چراکه خادمان دستگاه امام حسین(ع)، انسان‌هایی بزرگ و مایه مباهات جامعه هستند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد اربعین استان سمنان خواستار تقویت هماهنگی بین‌بخشی برای اطلاع‌رسانی مطلوب و آموزش همگانی، رعایت مباحث بهداشتی و خصوصا مسائل زیست محیطی در راستای استفاده از ظروف یک‌بار مصرف و ... شد و یاداور شد: باید از تمام ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در آموزش‌ سفر اربعین استفاده شود تا زائران درباره نحوه مراقبت‌های لازم در سفر آشنایی کاما داشته باشند.

انتهای پیام

captcha