طرح اشتغال‌زایی روستایی موجب کاهش ۴.۸ درصدی بیکاری می‌شود
کد خبر: 3755704
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰

طرح اشتغال‌زایی روستایی موجب کاهش ۴.۸ درصدی بیکاری می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد - رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی گفت: با انجام پروژه‌های طرح اشتغال روستایی در استان میزان بیکاری روستایی ما از ۱۰.۲ درصد به ۵.۴ درصد تقلیل پیدا خواهد کرد.

طرح اشتغال‌زایی روستایی موجب کاهش 4.8 درصدی بیکاری روستاها خواهد شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدعلی‌اکبر شمسیان شب گذشته، 21 مهر ماه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: فاز اول برنامه توسعه اقتصادی طرح اشتغال‌زایی روستایی استان خراسان با سفارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان انجام شده که امیدواریم نتایج آن برای استان و شهرستان‌های اطراف دستاوردهای خوبی داشته باشد.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی خراسان رضوی به عنوان بازوی مشورتی و کارشناسی مدیریت ارشد استان از سال 87 تعداد زیادی از اسناد فرادستی و پروژه‌های بزرگ مربوط به حوزه اشتغال را پیگیری کرده و بعضی از طرح‌های آن همچون مطالعه آمایش استان خراسان، تبیین سند اشتغال سرمایه‌گذاری استان، تببین توسعه صنعت و معدن استان، توسعه اشتغال پایدار دانش‌آموختگان، الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی و تهیه و تدوین برنامه‌های توسعه اقتصادی در اشتغال زایی روستایی از برنامه هایی بوده که این نهاد پیگیری کرده است.
رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای انجام این پروژه 31 دهستان و 462 روستای مورد مطالعه قرا گرفته و تاکنون 841 بازدید و 1106 جلسه در روستاهای مختلف برگزار شده است. پیش بینی ما این است در صورت به فرجام رسیدن این طرح، میزان اشتغال ایجاد شده به 36 هزار 820 نفر خواهد رسید. سرمایه مورد نیاز این طرح 1270 میلیارد تومان است. براساس پیش‌بینی ها متوسط سرانه اشتغال برای هر شغل ایجاد شده 35 میلیون تومان است. با نهایی شدن این پروژه میزان بیکاری روستایی ما از 10.2 درصد به 5.4 درصد تقلیل پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

captcha