برگزاری آزمون قرآن و عترت در زنجان
کد خبر: 3755709
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

برگزاری آزمون قرآن و عترت در زنجان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: پس از اعلام فراخوان، ثبت‌نام آزمون قرآن و عترت انجام می‌شود.

برگزاری آزمون قرآن و عترت در استان زنجانابراهیم قاسمی، معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: آزمون قرآن و عترت امسال نیز همانند سال‌های گذشته همزمان با سراسر کشور در استان زنجان برگزار می‌شود که به محض اعلام فراخوان از علاقه‌مندان ثبت نام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این آزمون با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۶۴۲ نفر از استان زنجان در این آزمون شرکت کردند.
معاون فرهنگی و امور رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان توسعه فرهنگ قرآنی و عترت و ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان و نیز تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی سازمان‌ها را از مهمترین اهداف برگزاری آزمون قرآن و عترت برشمرد.
وی به اهتمام موسسات قرآنی برای فعالیت بیشتر در حوزه عترت تأکید کرد و گفت: آموزش قرآن یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی است و در این راه نباید از معارف اهل بیت(ع) و عترت غافل شد.
قاسمی یادآور شد: در سال گذشته حضور بانوان در این آزمون پررنگ‌تر بود و شهرستان زنجان ۴۶ درصد، ابهر ۱۳ درصد، خرمدره ۴ درصد ، خدابنده ۲۶ درصد و ایجرود ۳ درصد از شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص دادند.
انتهای پیام
captcha