وظیفه نهادهای برگرفته از انقلاب سنگین‌تر است/ امروز درگیر كم‌كاری‌های خودمان هستیم تا تحریم‌ها
کد خبر: 3755774
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
بابایی:

وظیفه نهادهای برگرفته از انقلاب سنگین‌تر است/ امروز درگیر كم‌كاری‌های خودمان هستیم تا تحریم‌ها

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاد دانشگاهی فارس با تأكید بر لزوم گسترش روحیه جهادی گفت: امروز وظیفه نهادهای برگرفته از انقلاب نظیر جهاد دانشگاهی، سپاه پاسداران و نهادهای این چنینی نسبت به بقیه سنگین‌تر و خاص‌تر است.

به گزارش ایكنا از فارس، مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز، 22 مهرماه در جریان بازدید جواد قناعتی، رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید این استان از این مجموعه و خبرگزاری ایكنا گفت: در نهادها اگر روحیه جهادی نباشد مسلماً كارها به پیش نخواهد رفت.

تلاش جهاد دانشگاهی برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی
وی با اشاره به قدردانی رئیس كنگره سرداران و 15 هزار شهید فارس از روحیه جهادی جهادگران دانشگاهی فارس اظهار كرد: بارها با جهادگران صحبت كرده‌ایم كه وظیفه شرعی ما علاوه بر انجام امورات اداری و سازمانی، ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی است كه باید آن را به بهترین نحو انجام دهیم.
بابایی، داشتن روحیه جهادی و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی را الگویی دانست كه می‌تواند در جامعه تسری یابد و ابراز امیدواری كرد كه این مهم در مجموعه جهاد دانشگاهی فارس اتفاق افتاده باشد.

وظیفه نهادهای برگرفته از انقلاب سنگین‌تر و خاص‌تر است
رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس اظهار كرد: مسئولیت نهادهای برگرفته از انقلاب نظیر جهاد دانشگاهی، سپاه پاسداران و نهادهای این چنینی نسبت به بقیه سنگین‌تر و خاص‌تر است لذا می‌طلبد كه افراد شاغل در این نهادها حتماً روحیه و مدیریت جهادی را مدنظر قرار دهند.
وی با اشاره به وضعیت معیشتی مردم گفت: امروز مردم ما مشكلاتی دارند كه ما تلاش می‌كنیم در جهاد دانشگاهی به حد وسع و سهم خویش بتوانیم حداقل توقعاتی كه جامعه از ما دارد، برآورده كنیم كه به تبع این مسئله تأثیرات مثبتی هم خواهد داشت.

امروز نیاز به الگوبرداری از روحیه جهادی دوران دفاع مقدس داریم
بابایی با تأكید بر اینكه امروز نیاز به الگوبرداری از روحیه جهادی دوران دفاع مقدس داریم، گفت: وضعیت امروز نظام اسلامی حاصل تفكرات دیروز ماست و اگر هم در این میان ضعفی داریم جایی كم كاری كردیم كه باید برطرف شود.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین به صبغه فرهنگی این نهاد انقلابی هم اشاره كرد و گفت: وقتی فردی به مجموعه جهاد دانشگاهی وارد می‌شود فارغ از اینكه در بخش آموزشی، پژوهشی و غیره كار دارد، با مسائل فرهنگی هم آشنا می‌شود و این مسئله را بارها در عرصه‌های مختلف مشاهده كرده‌ایم.

روحیه جهادی همواره در جهاد دانشگاهی فارس وجود دارد
وی با تصریح اینكه همواره روحیه جهادی در جهاد دانشگاهی فارس وجود داشته و مدنظر قرار دارد، گفت: خوشبختانه قشرهای مختلف جامعه كه به جهاد دانشگاهی مراجعه دارند از فعالیت‌های آن رضایت دارند.
بابایی با اشاره به فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی نیز گفت: ما در بحث آموزش تنها به كیفیت توجه نداریم بلكه نحوه برخورد و دستیابی به اهداف مورد نظر نیز توجه داریم تا بتوانیم یك كار كاملاً جهادی و انقلابی را انجام دهیم.

نیاز به ورود افراد متخصص و متعهد در سیستم آموزشی داریم
رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت آموزش در كشور گفت: ما آموزش این طور در نظر گرفتیم كه هر كسی می‌تواند وارد سیستم آموزشی شود در صورتی كه آموزش‌ اساسی‌ترین بحث است و نیاز داریم كه افراد متخصص و متعهد در این حوزه وارد شوند و كارهای آموزشی و مدل‌های جدید را ارائه دهند تا بتوانیم شاهد رشد و پیشرفت كشور باشیم.

سازمان‌هایی كه بیش از حد سیاسی هستند نمی‌توانند بهره‌وری صد درصدی ایجاد كنند
وی با بیان اینكه بسیاری از اتفاقاتی نابهنجاری كه در جامعه رخ می‌دهد به دلیل آموزش‌های ناصحیح است، به مبحث رفتار سیاسی در سازمان‌ها نیز اشاره و بر لزوم پرهیز از سیاسی‌كاری در آموزش نیز تأكید كرد و گفت: سازمان‌هایی كه بیش از حد سیاسی هستند نمی‌توانند بهره‌وری صد درصدی ایجاد كنند و این مسئله باعث می‌شود كه آموزش در اولویت آخر قرار گیرد.
بابایی تأكید كرد امروز واقعاً نیاز داریم تا به رشته‌هایی نظیر مدیریت آموزشی توجه ویژه شود تا بتوانیم آموزش‌ها را متناسب با شرایط جغرافیایی و زمانی هر منطقه ارائه داده و كارهای علمی و اصولی انجام دهیم.
وی یكی از نقاط ضعف در این حوزه این دانست كه مباحث تئوری تبدیل به عمل نمی‌شوند و ابراز امیدواری كرد كه تغییراتی در حوزه آموزش رخ داده و رویكردها تغییر كند.
بابایی همچنین گفت: در سیاستگذاری‌هایی كه دیگران به ما ارائه می‌دهند باید این مسئله را مدنظر قرار دهیم كه با اجرای سیاست‌های آموزشی ما در نهایت به چه اهدافی می‌رسیم و باید مراقبت كنیم تا مبادا فعالیت‌هایی كه امروز انجام می‌دهیم منتهی به عملیاتی شدن برنامه‌ریزی‌های درازمدت دشمنان نشود و ناخواسته فرهنگی را ترویج دهیم كه با فرهنگ اصیل ایرانی ـ اسلامی فاصله دارد.
وی بیان كرد: ما باید این مسئله را مدنظر داشته باشیم كه باید ضعف‌های چشم‌انداز نظام آموزشی خود را برطرف كنیم و برای اجرای این چشم‌انداز نیز از افراد متخصص و متعهد استفاده كنیم.

فضای مجازی مردم را به سمت آگاهی و مطالبه‌گری سوق می‌دهد
بابایی در ادامه سخنان خود با اشاره به ظرفیت فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی گفت: حسنی كه فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی دارد این است كه مردم را آگاه می‌كند به اینكه باید به سمت مطالبه‌گری حركت كنند البته این مطالبه‌گری‌‌ها هم باید به سمت صحیح حركت كنند.
رئیس خبرگزاری ایكنا شعبه فارس ادامه داد:‌ در این راستا ما همایشی را در دستور كار خود قرار داده‌ایم تا در آن چالش‌هایی كه رسانه‌های جدید و سنتی دارند بررسی شوند؛ گاهی اوقات روزنامه‌ها، سایت‌های خبری و یا صدا و سیما ممكن است گستره مخاطب زیادی نداشته باشند اما شبكه‌های اجتماعی این كار را انجام می‌دهند لذا ما چالش‌ها را در این همایش مشخص می‌كنیم تا رسانه‌ها به این سمت حركت كنند كه صحت و سقم اتفاقاتی كه در فضای مجازی رخ می‌دهد را بررسی كرده و به شایعات پاسخ دهند.
وی با بیان اینكه امروز مردم جامعه به این سمت حركت می‌كنند كه حق و حقوق آن‌ها تأمین شود، گفت: اگر این مسئله در جامعه جا بیفتد مسئولان هم به دنبال این خواهند بود تا كار خود را به بهترین نحو انجام دهند.

الگوی پیشرفت‌های نظامی را به سایر ابعاد گسترش دهیم
بابايی با بیان اینكه احساس نیاز كردن در میان مدیران و جامعه بسیار خوب است كه باید ترویج یابد، گفت: هر زمان در نظام رشدی رخ داده در كنارش هم تهدیدهایی وجود دارد به عنوان مثال ما در حوزه نظامی خیلی رشد كردیم اما چرا در ابعاد دیگر این رشد كمتر بوده است و اگر این الگو را بررسی و دنبال كنیم می‌توانیم رشد كنیم.

امروز گیر كم‌كاری‌های خودمان هستیم تا تحریم‌ها
وی با تصریح اینكه امروز گیر كم‌كاری‌های خودمان هستیم تا تحریم‌ها، گفت: اگر مرحله به مرحله برنامه‌ریزی كرده‌ بودیم اكنون شرایط كشور این‌گونه نبود.
رئیس جهاد دانشگاهی فارس همچنین بر ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری در جامعه تأكید كرد و گفت:‌ اگر این مسئله تحقق یابد قطعاً شاهد پیشرفت خواهیم بود در صورتی كه متأسفانه ما عادت كرده‌ایم تا مشكلی تبدیل به بحران نشود، آن را حل نكنیم.
انتهای پیام

captcha