برپایی ۱۳ موکب در عراق/ تحویل ۵۰۰۰ ویزا به زائران لرستانی
کد خبر: 3755776
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

برپایی ۱۳ موکب در عراق/ تحویل ۵۰۰۰ ویزا به زائران لرستانی

گروه اجتماعی - دبیر ستاد اربعین حسینی استان لرستان اظهار کرد: ۱۳ موکب در عراق و ۷ موکب در لرستان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی برپا می‌شود و سازمان حج و زیارت در این چند روز پنج هزار ویزا را تحویل داده است.

برپایی 13موکب در عراق برای پذیرایی از زائران لرستانی/تحویل 5000 ویزا به زائران لرستانی

به گزارش ایکنا از لرستان، حمید کشکولی، دبیر ستاد اربعین حسینی استان لرستان امروز یک‌شنبه، 22 مهرماه در جلسه ستاد اربعین که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: از خردادماه امسال جلسات منظمی در راستای پیاده‌روی اربعین برگزار و موضوعات مختلف از جمله صدور پروانه‌ موکب‌ها در کمیته مشارکت‌های ستاد عتبات مطرح شد.
وی با اشاره به این‌که مواکبی در داخل و خارج از کشور پروانه گرفتند که حدود 13 موکب در عراق است و تاکنون آماری که عتبات مطرح کرده پروانه هفت موکب در داخل صادرشده و مقدمات کار انجام‌شده است، عنوان کرد: در عراق کارهای خوبی در موکب‌ها انجام‌شده است، موکب حضرت ابوالفضل(ع) در نجف و کربلا پیش رو بوده و تمهیدات لازم اندیشیده شده و در مکان‌هایی که سال‌های گذشته موکب برپا شده، موکب‌ها بر پا و آماده پذیرای است.
کشکولی با اشاره به این‌که تاکنون هشت هزار و 500 لرستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: سازمان حج و زیارت در این چند روز پنج هزار ویزا را تحویل داده که 35 درصد تخفیف داشته به‌طوری‌که هزینه ویزا از 368 هزار و 700 تومان به 261 هزار و 700 تومان تقلیل پیدا کرد و 107 هزار تومان کاهش داشت که روند در موضوع ثبت‌نام بهتر شد.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان لرستان بابیان این‌که همه دفاتر حج و دفاتر پست در حال ثبت‌نام و انجام کار هستند، تصریح کرد: در جلسه‌ای که پنج‌شنبه با حضور مسئولان ستاد اربعین سراسر کشور در ایلام برگزار شد خوشبختانه به‌واسطه پشتیبانی‌های خوبی که در عراق و در مهران داشتیم رسماً از لرستان تشکر کردند.
وی با بیان این‌که در حوزه‌های خدماتی و امکانات در حد امکان در مهران همانند سنوات گذشته موکب را برپا خواهیم کرد و در کنار زائران هستیم، اظهار کرد: در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیز علوم پزشکی لرستان طی این سال‌ها به‌خوبی کمک کردند و قول دادیم در حد نیاز دارو و تجهیزاتی که نیاز باشد در موکب‌ها فراهم شود و در سایر موارد از جمله ماشین‌آلات و خدماتی مانند آتش‌نشانی نیز همانند سال‌های قبل ارائه خدمت می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha