مجمع عالی تفسیر قرآن قم در اصفهان افتتاح شد
کد خبر: 3755786
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳

مجمع عالی تفسیر قرآن قم در اصفهان افتتاح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - شعبه مجمع عالی تفسیر قرآن کریم قم امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه با حضور حجت‌الاسلام میرکتولی، مدیر مدرسه عالی تفسیر قرآن کریم در اصفهان افتتاح شد.

مجمع عالی تفسیر قرآن قم در اصفهان افتتاح شد

حجت‌الاسلام امیررضا وطن‌خواه در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، با اشاره به تأسیس شعبه مجمع عالی تفسیر قرآن کریم قم در اصفهان، اظهار کرد: هدف از تأسیس مجمع عالی تفسیر قرآن کریم، احیای قرآن و مباحث تفسیری از پایین‌ترین تا عالی‌ترین سطوح در میان اساتید و طلاب حوزه علمیه است.
وی افزود: مجمع عالی تفسیر قرآن کریم علاوه بر داخل کشور، اساتید آموزش دیده در این مجمع را به خارج از کشور نیز اعزام می‌کند و تاکنون 500 نفر از اساتید حوزه در مجمع آموزش دیده‌اند که تحت نظارت مراجع تقلید فعالیت می‌کنند.
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: در مجمع عالی تفسیر قرآن کریم، سطوح شش‌گانه تفسیری، سبک زندگی، اخلاق، فقه، تاریخ و عقاید و کلام آموزش داده می‌شود که تمامی این موضوعات و مقولات برگرفته از آیات قرآن است و می‌توان آنها را در مجموعه کلی با عنوان «خطابه قرآنی» جای داد.
حجت‌الاسلام وطن‌خواه خاطرنشان کرد: یکی از اهم فعالیت‌ها و برنامه‌های مورد تأکید در شعبه اصفهان مجمع عالی تفسیر قرآن کریم، بحث «منبرهای قرآنی» است که تلاش می‌کنیم خطبای شهر را به سمت برپایی منبرهای قرآنی سوق دهیم.
وی بیان کرد: اساتیدی که در مجمع عالی تفسیر قرآن کریم ثبت‌نام می‌کنند، به مدت یک سال به صورت فشرده در روزهای پنجشنبه و جمعه زیر نظر اساتید مطرح در زمینه تفسیر قرآن آموزش می‌بینند و سپس آموخته‌های خود را به طلاب حوزه‌های علمیه منتقل کرده و در منابر برای مخاطبان عام بیان می‌کنند.
این استاد حوزه‌علمیه اضافه کرد: با تعدادی از خیرین اصفهانی صحبت شده است تا فضایی را به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی و انجام امور اداری در اختیار مجمع عالی تفسیر قرآن کریم قرار دهند. قرار است کلاس‌های آموزشی در اولین پنجشنبه بعد از ماه صفر آغاز شود. در حال حاضر بیش از یک سال است که سی نفر از اساتید، طلاب و اهل منبر در اصفهان تحت آموزش قرار گرفته‌اند و قرار است فعالیت‌های مجمع با حضور این افراد آغاز شود.
بر اساس این گزارش، شعبه مجمع عالی تفسیر قرآن کریم قم امروز یکشنبه 22 مهرماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین میرکتولی، مدیر مدرسه عالی تفسیر قرآن کریم در اصفهان افتتاح شد.
انتهای پیام

captcha