اعزام آتش‌نشانان شیراز به محورهای مرزی شلمچه در ایام اربعین
کد خبر: 3755790
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸

اعزام آتش‌نشانان شیراز به محورهای مرزی شلمچه در ایام اربعین

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز گفت: در ایام اربعین حسینی ۱۴ نفر از آتش‌نشانان در مرز‌های شلمچه با ۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین حضور خواهند داشت.

به گزارش ایكنا از فارس، محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز امروز، 22 مهرماه با بیان خبر فوق گفت: در جلسه هماهنگی اربعین در شهرداری شیراز مقرر شد تا سازمان آتش‌نشانی مسئولیت ایمنی گروه‌هایی که از طرف شهرداری به مرزها اعزام می‌شوند را برعهده بگیرد.
وی گفت: سازمان آتش‌نشانی بنا بر وظیفه خود پیش از اعزام پرسنل شهرداری به محورهای مرزی آموزش‌های لازم در خصوص رعایت اصول ایمنی اولیه و نحوه برخورد با حوادث احتمالی را به این گروه ارائه می‌د‌هند. مأموران ما به طور روزانه وظیفه بازدید از تمامی موکب‌های شهرداری را در محل‌های استقرار خواهند داشت.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به تعداد آتش‌نشانان اعزامی به مرزها طی روزهای آینده گفت: در تاریخ 23 مهرماه همزمان با اعزام اولین گروه از پرسنل شهرداری 14 نفر از آتش نشانان در مرز شلمچه مستقر خواهند شد.
وی به تجهیزات در اختیار آتش‌نشانان مستقر در مرزها پرداخت و گفت: از آنجا که تامین امنیت و مقابله با هر نوع حادثه احتمالی برعهده نیروهای آتش‌نشان شهرهای مرزی است، ما امکان ارسال ماشین‌آلات سنگین را نداریم. با این وجود با توجه به تجربیات سال‌های گذشته امسال اقلام تجهیزاتی همچون دستگاه‌های تنفسی، لوله و سرلوله‌های آتش نشانی، خاموش کننده‌های پودری و آب و گاز، پمپ‌های کف کش، دستگاه AFT و پروژکتور را در اختیار نیروهای اعزامی قرار دادیم تا در صورت بروز هر گونه حادثه پیش از رسیدن نیروهای آتش نشانی شهرهای مرزی به کنترل حریق کمک کنند.
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز اظهار كرد: نیروهای آتش‌نشانی تا پایان مراسم اربعین و تخلیه کامل زائرین و عادی شدن تردد در مرز حضور خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha