اعزام كاروان تداركاتی موكب احمدبن موسی(ع) به كربلا
کد خبر: 3755846
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

اعزام كاروان تداركاتی موكب احمدبن موسی(ع) به كربلا

گروه اجتماعی ـ كاروان تداركاتی موكب احمدبن موسی(ع)، بزرگترین موكب استان فارس امروز به سمت كربلای معلی به راه افتاد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم بدرقه كاروان تداركاتی موكب احمدبن موسی(ع) امروز، 22 مهرماه به‌همت كمیته فرهنگی این موكب در شیراز برگزار شد.
محمد عاشوری، مسئول كمیته پشتیبانی موكب احمدبن موسی(ع) در حاشیه این مراسم گفت: امسال با توجه به وضعیت اقتصادی كشور و گرانی‌ اجناس، انتظار می‌رفت كه كارها به كندی پیش رود اما بحمد الهی و به یاری خدا و عنایت امام حسین(ع) كارها امسال قوی‌تر از سال‌های گذشته دنبال شد تا بتوانیم خدمات شایسته‌تری نسبت به سال‌های گذشته به زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین ارائه دهیم.
وی با یادآوری اینكه در سال گذشته یكسری اجناس كمیته پشتیبانی جهت برپایی موكب احمدبن موسی(ع) در كربلا، در كشور عراق دپو كردیم، افزود: در سال جاری تنها اجناس مصرفی و سرمایه‌ای نظیر مواد غذایی، كولر، دستگاه‌های ژنراتور و كباب‌پز برقی و غیره را از كشورمان تهیه كردیم.
عاشوری با بیان اینكه 99 درصد اجناس مصرفی موكب را از داخل كشور خریداری كردیم، افزود: امروز تمام این اجناس در قالب یك كاروان تداركاتی و به استعداد 6 دستگاه تریلی و یك دستگاه سردخانه به سمت مرز شلمچه به راه افتادند تا به یاری خدا صبح فردا از مرز عبور كرده و فردا شب به كربلای معلی برسند.
مسئول كمیته پشتیبانی موكب احمدبن موسی(ع) اظهار كرد: گروه تأسیسات خادمان موكب احمدبن موسی(ع) از 6 مهرماه جاری به كربلای معلی اعزام شدند و آخرین گروه خادمان موكب نیز به یاری خدا سه‌شنبه، 24 مهرماه جاری به استعداد 5 دستگاه اتوبوس به كربلای معلی اعزام خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بروز شبهه‌افكنی‌های معاندان بر علیه پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: نكته‌ای كه باید به آن اشاره داشت این است كه موكب امام حسین(ع)، سفره فقراست و كسانی كه در طول سال پول كافی برای زیارت امام حسین(ع) ندارند، در ایام اربعین كه سفرها ارزان می‌شود می‌توانند به زیارت آن حضرت بشتابند.
عاشوری ادامه داد: افرادی كه می‌خواهند عظمت پیاده‌روی اربعین حسینی را زیر سئوال ببرند و می‌گویند كه چرا این هزینه‌ها را در كشورمان خرج مستضعفین نمی‌كنند به این مسئله نیز باید توجه داشته باشند خدمات این موكب‌ها به فقرا ارائه می‌شود اگرچه سایر اقشار هم از این سفره متنعم می‌شوند ولی فقرا از این سفره بی‌بهره نمی‌مانند.
انتهای پیام

captcha