کمک نیم میلیارد تومانی از محل موقوفات سبزواری به مجالس عزاداری
کد خبر: 3755889
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵

کمک نیم میلیارد تومانی از محل موقوفات سبزواری به مجالس عزاداری

گروه شهرستان‌ها - رئیس اداره اوقاف سبزوار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون از محل موقوفات مرتبط نیم میلیارد تومان صرف عزاداری و برپایی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در شهرستان‌های سبزوار و خوشاب شد.

کمک نیم میلیارد تومانی موقوفات سبزواری به مجالس عزاداریحجت‌الاسلام جعفر مهدوی خواه در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه شهرستان‌های سبزوار و خوشاب دارای 750 موقوفه برای برپایی مجالس عزاداری و اطعام اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، گفت: از ابتدای سال جاری تا اوایل ماه صفر از محل موقوفات مرتبط 500 میلیون تومان صرف عزاداری و برپایی مجالس ائمه اطهار(ع) در شهرستان‌های سبزوار و خوشاب شد.

وی با اشاره به یکی از موقوفات این شهرستان برای زائران سیدالشهدا(ع) و حضرت علی(ع) در نجف اشرف عنوان کرد: از محل همین موقوفه و با کمک خیرین 200 کیسه آرد برای موکب پذیرایی از زائران پیاده امام حسین(ع) به کربلا ارسال شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه از درآمدهای این موقوفه مبلغ 8 میلیون تومان به زائران امام حسین(ع) در کشور عراق پرداخت خواهد شد، افزود: در سال جاری از محل موقوفات مرتبط 250 نفر به زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس اعزام شدند.

مهدوی خواه اضافه کرد: با توجه به اجرای برخی از نیات واقفین برای برپایی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در ماه صفر و ادامه مراسم عزاداری و برپایی مجالس ذکر اهل ائمه اطهار(ع) هزینه‌های اعلام شده از محل اجاری نیات واقفین بیشتر از 500 میلیون تومان خواهد شد.

انتهای پیام

captcha