سه ساله‌ای که ضامن دل‌ها می‌شود
کد خبر: 3755941
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

سه ساله‌ای که ضامن دل‌ها می‌شود

گروه معارف - حضرت رقيه(س)، دختر سه ساله امام حسین(ع) حرمش ميعادگاه عاشقانی است كه با هر نیازی به سویش می‌آیند و او از آنان دستگیری می‌کند.

سه ساله‌ای که ضامن دل‌ها می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌‌ جنوبی، حضرت رقيه(س) در واقعه عاشورا حدود سه يا چهار سال سن داشت كه بعد از شهادت امام حسين(س) و يارانش در عصر عاشورا سپاه يزيد او را به همراه ديگر زنان بنی‌هاشم اسیر کرد.

از درون خرابه‌های شام صدای كودكی به گوش می‌رسيد و همه آن‌هايی كه در ميان اسرا بودند خوب می‌دانستند كه اين صدای رقيه، دختر كوچک امام حسين(س)، است.

حضرت رقيه(س) حالا از خواب بيدار شده بود و سراغ پدرش را می‌گرفت، انگار كه خواب پدرش را ديده بود. يزيد دستور داد سر امام حسين(ع) را به دختر كوچک نشان دهند و او را ساكت كنند، اما وقتی حضرت رقيه(س) و امام حسين(ع) باز به هم رسيدند، اتفاق جانسوزی افتاد.

حضرت رقيه(س) جلوه ديگری از شكوه و عظمت حماسه عاشوراست و حضور اين كودک خردسال در متن نهضت سرخ حسينی بی هيچ شک و شبهه‌ای اتفاقی ساده و ناچيز نبوده است.

وقتی كاروان اسيران كربلا به مدينه برمی‌گشت، غمی جانكاه وجود زينب(س) را می‌آزرد؛ شام بوی رقيه(س) را می‌دهد، رقيه‌ای كه يادگار برادر و نازدانه پدر و در دست زينب(س) امانت بود. زينب(س) بی‌رقيه چگونه به كربلا و مدينه وارد شود؟ غم سراسر شام را گرفته و گريه‌ها باز هم سكوت شهر را در هم شكسته است.

رقيه كوچک و يادگار حسين(ع) پس از رحلت در خرابه شام، همانجا مدفون شد و كم‌كم مقبره‌ای روی قبر بی‌چراغ او که بارگاهی برای عاشقان است ساخته شد.
حرمش ميعادگاه عاشقان دل‌سوخته اباعبداللّه(ع) است كه بوی حسين از هر گوشه‌اش روح و جان را می‌نوازد.
نيازمندان دست حاجت به سويش دراز می‌كنند و خسته‌دلان بار سنگين دل را در كنار او می‌گشايند.

انتهای پیام

captcha