حضرت رقیه(س) زیباترین الگوی تربیتی است
کد خبر: 3755943
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

حضرت رقیه(س) زیباترین الگوی تربیتی است

گروه فرهنگی - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب با بیان اینکه حضرت رقیه(س) زیباترین الگوی تربیت به‌شمار می‌رود، گفت: رقیه خاتون(س) یکی از کودکانی بود که با نثار جان خود قیام عاشورا را محکم و کاخ یزیدیان را ویران کرد.

دختر سه‌ساله کاخ یزیدان را ویران کرد.به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بنی خزاعی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب در گفت‌وگویی اظهار کرد: حضور رقیه(س) این کودک خردسال در متن نهضت سرخ حسینی، بی‌تردید امری مهم و قابل‌توجه است، چنانکه هر یک از کسانی که در آن واقعه عظیم حضور داشته‌اند، حامل پیامی شگرف بوده‌اند.
وی در ادامه گفت: جریان کربلا محدود به واقعه عاشورا نیست و هریک از بازماندگان عاشورا به‌ تنهایی رسالت عظیمی بر دوش داشتند؛ از خطبه‌های کوبنده امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) گرفته تا سخنان حضرت ام‌کلثوم و حضرت سکینه در کاخ یزید هرکدام نشان‌دهنده این است که بانوان نقشی بسزا در انتقال مفاهیم و ارزش‌های کربلا بر عهده داشتند.
بنی خزاعی افزود: در این‌ بین کودکان نیز ادامه‌دهنده قیام عاشورا بودند و دختر سه‌ساله امام حسین(ع) فاطمه بنت الحسین، ملقب به رقیه خاتون یکی از کودکانی بود که با نثار جان خود قیام عاشورا را محکم و کاخ یزیدیان را ویران کرد.
وی تصریح: حضرت رقیه(س) زیباترین الگوی تربیت به‌شمار می‌رود و پرورش‌یافته دامان امام حسین(ع)، امام زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) است.
وی در پایان گفت: زنان و دختران مسلمان باید بدانند که با سرلوحه قرار دادن آن حضرت و سایر زنان و دختران کربلا است که می‌توانند سرباز خوبی برای حضرت، ولی عصر(عج) باشند که می‌فرمایند: مصیبت اسارت عمه‌ام حضرت زینب(س) برایم بسیار سخت و تکان‌دهنده است.
انتهای پیام.

captcha