مردم خراسان‌شمالی ۲۲ میلیارد ریال صدقه دادند
کد خبر: 3755944
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

مردم خراسان‌شمالی ۲۲ میلیارد ریال صدقه دادند

گروه اجتماعی - مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی گفت: مردم نیکوکار استان طی سال جاری ۲۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال به این نهاد در قالب صدقه کمک کردند که این شاخص نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است.

مردم خراسان‌شمالی 22 میلیارد ریال صدقه دادند

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهار کرد: از صندوق‌های صدقات در سال جاری دو میلیارد و ۲۰۵ میلیون تومان جمع آوری شده درحالی‌که این رقم طی سال گذشته یک میلیارد و ۹۸۵ میلیون تومان بود.
وی با تاکید براینکه به دنبال جمع‌آوری صدقات به‌صورت نوین و الکترونیک هستیم، ادامه داد: میزان کمک‌های مردمی در صدقات طی سال جاری در مقایسه با سال گذشته از رشد 11 درصدی برخوردار است.
اهرابی با بیان اینکه مردم خراسان‌شمالی ۳۴ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان طی نیمه نخست امسال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک کردند، گفت: طی شش ‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته این کمک‌های مردمی ۳۵ درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: میزان رشد کمک‌های مردمی در طرح اکرام ایتام و محسنین ۵۴ درصد، زکات ۲۹ درصد و صدقات ۱۱ درصد طی شش‌ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته است.
اهرابی بیان کرد: رشد کمک‌های مردمی به نیازمندان نشانه اعتماد مردم به کمیته امداد این استان است که این نهاد با شفاف‌سازی عملکرد و اعلام گزارش در زمینه نحوه هزینه کرد به مردم اعتماد عمومی را افزایش داده است.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی تقویت و گسترش مشارکت‌های مردمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران و سایر سازمان‌ها جهت رفع مشکلات نیازمندان و ایجاد زمینه‌های توانمندسازی آنان را امری ضروری دانست، افزود: تعامل این نهاد با سایر دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات نیازمندان سرعت بیشتر در خدمت‌رسانی به نیازمندان را به همراه خواهد داشت.
مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از اولویت‌های مهم این نهاد را توانمندسازی خانوار‌های تحت حمایت و هم توسعه فرهنگ انفاق در جامعه برشمرد، افزود: این نهاد با ارتقای شاخص اعتماد عمومی به دنبال گسترش این برنامه‌های محوری هستیم.
وی به سامانه پیامکی با شماره #۰۵۸*۸۸۷۷* به‌عنوان یکی از روش‌های نوین در پرداخت کمک‌های مردمی برای تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل فعال اشاره کرد، گفت: پرداخت صدقه به روش پیامکی با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید نیز در خدمت هم استانی‌های عزیز قرار دارد.
انتهای پیام.

captcha