زائران بدون مدارک قانونی به مرزها نیایند
کد خبر: 3756003
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۳
اشتری:

زائران بدون مدارک قانونی به مرزها نیایند

گروه اجتماعی - فرمانده ناجا با بیان اینکه نیروی انتظامی با تمام توان در خدمت زائران ابا عبدالله خواهد بود، گفت: به هیچ عنوان اجازه تردد به افراد فاقد مدارک لازم داده نخواهد شد و در مهران از پل زائر تا پایانه 6 لایه کنترلی داریم .

زائران بدون مدارک قانونی به مرزها نیایند
به گزارش ایکنا از ایلام، سردار حسین اشتری، فرمانده ناجا در جلسه مشترک امنیتی، انتظامی و قرارگاه رسانه‌ای اربعین اظهار کرد: در کنگره عظیم اربعین نیروی انتظامی بیشترین مسئولیت را بر عهده دارد ولی مطمئنا بدون همکاری سایر دستگاه‌ها نمی‌توانیم به خوبی خدمتگزاری به زائران را انجام دهیم .
وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی به هیچ عنوان اجازه تردد به افراد فاقد مدارک قانونی را نخواهد داد، افزود: مقام معظم رهبری نیز همواره بر این موضوع تأکید کردند که افراد برای زیارت حرم حضرت اباعبدالله(ع) باید مدارک لازم خروج از کشور را داشته باشند .
فرمانده ناجا گفت: این موضوع شاید موجبات ناراحتی برخی افرادی را که می‌خواهند به صورت غیرمجاز از کشور خارج شوند فراهم کند اما برای ما اجرای قانون اولویت دارد و افرادی که می‌خواهند از کشور بدون مدارک خارج شوند حق سایر افرادی را که با مدارک قانونی قصد زیارت دارند ضایع می کنند. پلیس به شدت مانع تردد افراد بدون مدارک قانونی خواهد بود و هیچ سفارشی خارج از چارچوب قانون را نیز در این خصوص نخواهد پذیرفت .
فرمانده ناجا به آموزش‌های لازم به مأموران مستقر در مرزها اعم از یگان ویژه، راهور، انتظامی، مرزبانی و سایر قسمت‌های دخیل در تردد زوار اشاره کرد و گفت: از مدت‌ها پیش آموزش‌های لازم به این افراد در خصوص برخورد با زائران داده شده است .
اشتری بر لزوم هماهنگی بین همه موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی تأکید کرد و گفت: قطعا هماهنگی و تعامل بین این عزیزان می‌تواند موجبات آرامش و نظم را برای زائران به همراه داشته باشد .
فرمانده ناجا با تأکید بر تعامل بیشتر بین همه دستگاه‌ها گفت: مراقبت از زائران و تأمین امنیت آنها برای ما از اولویت‌ها محسوب می‌شود و امیدواریم همانند سال‌های گذشته که این اقدامات موجب شد حادثه‌ای رخ ندهد امسال نیز با همکاری میان ارتش، سپاه، بسیج، اطلاعات، دستگاه قضائی و دیگر دستگاه‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها حادثه‌ای رخ ندهد .
اشتری به کنترل زائران از استان‌های همجوار اشاره و اظهار کرد: اقدامات ویژه ای با همت پلیس پیشگیری ناجا فراهم شده تا همه زائران دارای مدارک به سهولت عبور کنند و سایر افراد فاقد مجوز از همان ابتدای مسیر و یا استان های همجوار برگردند .
وی به پروتکل و قرارداد فی مابین با عراق اشاره کرد و گفت: مانند سال‌های گذشته زوار خارجی باید از مرز شلمچه برای زیارت مشرف شوند و در صورتی که تغییری در این تصمیم میان مسئولان ایرانی و عراقی گرفته شود اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت .
اشتری به تردد بیش از 50 درصد زائران از مرز مهران اشاره کرد و ادامه داد: : این حجم تردد می‌طلبد همکاری بیشتری میان زائران با مأموران راهور صورت بگیرد تا خدایی نکرده برای زائران حادثه ترافیکی اتفاق نیفتد .
فرمانده ناجا بر لزوم مدیریت پارکینگ‌ها به صورت  مناسبت تر از گذشته تأکید کرد و گفت: مردم باید خودروهای خود را در مکان های امن که دارای مجوز است پارک کنند .
اشتری با تأکید بر اینکه زائران حتما گذرنامه و ویزای خود را از مکان‌های مجاز تهیه کنند، اظهار کرد: امیدواریم با رعایت کامل قوانین و مقررات امسال نیز با تصویری باشکوه از راهپیمایی بزرگ اربعین برای جهان اسلام و خصوصا ایران اسلامی به نمایش بگذاریم.
سردار نورعلی یاری، فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: تدابیر سلسله مراتب فرماندهی انجام شده و زیرساخت‌های درون و برون سازمانی فراهم و محورهای ماموریتی به4 بخش مدیریتی تقسیم شده است.
وی با بیان اینکه امنیت مرز و پایانه مرزی از اولویت‌ها است، گفت: 11 کیلومتر از پل زائر تا پایانه مرزی مهران توسط یگان ویژه کنترل و تمهیدات مناسبی در این زمینه اندیشیده شده است.
انتهای پیام
captcha