انتخاب شش اثر برای حضور در سوگواره «تعزیه حسینی» در دامغان
کد خبر: 3756029
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

انتخاب شش اثر برای حضور در سوگواره «تعزیه حسینی» در دامغان

گروه فرهنگی - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از انتخاب شش اثر تعزیه برای حضور در مرحله استانی سوگواره تعزیه این استان خبر داد.

شش اثر برای حضور در سوگواره استانی تعزیه حسینی در دامغان انتخاب شد

به گزارش ایکنا از سمنان، سیما رجبی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان امروز 23 مهر از انتخاب شش اثر تعزیه برای حضور در مرحله استانی سوگواره تعزیه این استان خبر داد و گفت: مرحله اول داوری آثار رسیده به دبیرخانه سوگواره تعزیه استان سمنان برگزار شد و هیات بازبینی در پایان شش اثر را برای حضور در مرحله استانی انتخاب کرد.

وی ادامه داد: آثار راه یافته به مرحله استانی سوگواره تعزیه حسینی شامل مجلس تعزیه شهادت حربن یزید ریاحی از گرمسار، مجلس تعزیه شهادت حضرت قاسم بن حسن (ع)، مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) از سمنان، مجلس تعزیه شهادت حضرت حربن یزید ریاحی از نردین میامی، مجلس تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) از شاهرود و مجلس تعزیه حضرت سیدالشهدا از دامغان است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یاداور شد: سوگواره تعزیه حسینی استان سمنان در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان برگزار و آیین اختتامیه نیز ساعت ١٨:٣٠ بیست و هشتم مهر برگزار خواهد شد.

رجبی ادامه داد: این آثار از بین ١٤ اثر رسیده به دبیرخانه توسط اعضای هیات بازبینی انتخاب شده که  با توجه به اینکه سوگواره تعزیه حسینی استان سمنان از بیست و ششم تا بیست و هشتم مهر در دامغان برگزار می شود گفت:اولین اجرای تعزیه در قالب این سوگواره ساعت ١٦:٣٠ روز پنجشنبه هفته جاری اجرا می شود.

انتهای پیام

captcha