نام‌نویسی 840 نفر در مسابقات ملی قرآن «شیخ جاسم» قطر
کد خبر: 3756079
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵

نام‌نویسی 840 نفر در مسابقات ملی قرآن «شیخ جاسم» قطر

گروه بین‎الملل ـ 840 شرکت‌کننده در دو بخش آقایان و بانوان، برای حضور در بیست و پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن موسوم به رقابت‌های «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» قطر نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از وب‌سایت روزنامه قطری العرب؛ بیست و پنجمین دوره مسابقات ملی قرآن موسوم به رقابت‌های «شیخ جاسم بن محمد بن ثانی» قطر در رشته‌های حفظ، ترتیل و تجوید برگزار می‌شود.

تعداد کسانی که در پنج روز نخست ثبت‌نام این دوره از مسابقات، نام‌نویسی کرده‌اند، از 840 شرکت‌کننده زن و مرد گذشته، این در حالی است که ثبت‌نام تا روز پنج‌شنبه (26 مهرماه) در دو نوبت صبح و عصر ادامه دارد.

در رشته حفظ قرآن این مسابقات که ویژه شهروندان قطری و در دو بخش بانوان و آقایان است، شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ 5 جزء، 10جزء، 15 جزء، 20 جزء، 25 به رقابت می‌پردازند.

براساس این گزارش، رشته حفظ کل قرآن این مسابقات در سه گروه برگزار می‌شود، که گروه نخست ویژه آقایان شهروند قطر است که در رشته حفظ کل قرآن به همراه ترتیل و تجوید رقابت می‌کنند.

گروه دوم رشته حفظ کل قرآن ویژه ائمه، معلمان، مؤذنان و قاریان برجسته‌ای است که از ملیت‌های مقیم کشور قطر باشند و در رشته حفظ کل قرآن به همراه تجوید و ترتیل و حفظ معانی واژگان جزء 29  به رقابت می‌پردازند و در گروه سوم این رشته نیز عموم حافظان قرآن از ملیت‌های مقیم در قطر می‌توانند شرکت کنند و در حفظ کل به همراه تجوید و ترتیل رقابت کنند.

از شروط حضور در این مسابقات این است که فرد شرکت‌کننده باید شهروند یا از ملیت‌های مقیم این کشور باشد. این مسابقات به همت اداره امور قرآن وزارت اوقاف قطر برگزار می‌شود و زمان برگزاری این مسابقات هنوز تعیین نشده است.

انتهای پیام
captcha