برگزاری‌ برنامه‌های قرآنی در مناطق حاشیه شهر بیشتر مورد توجه قرار گیرد
کد خبر: 3756087
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

برگزاری‌ برنامه‌های قرآنی در مناطق حاشیه شهر بیشتر مورد توجه قرار گیرد

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: عدالت در اجرای برنامه‌ها باید رعایت شده و برگزاری‌ برنامه‌های قرآنی در مناطق حاشیه شهر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

برگزاری‌ برنامه‌های قرآنی در مناطق حاشیه شهر بیشتر مورد توجه قرار گیرد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، بحرعلی محمودی رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی صبح امروز در اولین جلسه کمیته قرآن ستاد اجرایی دهه فجر انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب قرآنی است، افزود: افراد پیشکسوت قرآنی استان باید در اولویت اجرای برنامه‌های قرآنی استان قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های قرآنی باید با سمت و سوی مشخص و دقیقی برگزار شود، ادامه داد: عدالت در اجرای برنامه‌ها باید رعایت شده و برگزاری‌ برنامه‌های قرآنی در مناطق حاشیه شهر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: استقبال از برنامه‌های قرآنی در مناطق محروم و دوردست استان بسیار بیشتر از داخل شهر بوده و باید در این زمینه روستاهایی که در امر قرآن فعالیت‌های ویژه‌ای دارند شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: ما در اوایل انقلاب خانه‌های قرآنی فراوانی داشتیم و در آن‌زمان موسسات قرآنی وجود نداشت و برخی خانه‌های قرآنی تا امروز نیز فعالیت خود را پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی حفظ کرده‌اند که در اجرای برنامه‌های قرآنی دهه فجر باید فعالیت آنان را در نظر گرفت.

محمودی خاطرنشان کرد: طی ماه مبارک رمضان نمایشگاه علوم قرآنی در ارومیه برگزار شد که در این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ جلد قرآن مخدوش شده قدیمی و یا حتی نسخ چاپی ترمیم شده و برخی تعویض شدند که قدمت برخی از این کتاب‌های قرآن به‌حدی بوده که می‌توان از گردآوری آنها یک موزه قرآنی در استان راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام

 

captcha